autoradio met pc voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

snamlap

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
kan iemand me vertellen hoe ik een autoradio kan aansluiten op een pc voeding voor in men tuinhuis
op de voeding staan volgende gegevens
input:100-240V~1.5A 50-60Hz
output:19V 3.42A

ik bedoel dus eigenlijk de oplader van een laptop

Laatst bewerkt door een moderator:
een autoradio gebruikt 12 volt dus het is een beetje teveel voltage.... als je geluk heb doet hij het maar hij word er niet beter van denk ik

het binnenste gedeelte van de plug is meestal de plus bij laptopladers

ik zou de plug (da pinnetje dat je in de laptop steekt) afnijpen en dan kijken welke kabels daar in zitten(ik ken er wel echt niks van) tenzij u een andere mogelijkheid weet???

Voor een autoradio is 19 volt iets teveel van het goede. Je kunt het best een ATX voeding gebruiken, die zijn met een simpele handeling aan te zetten zonder volledige pc en prima bruikbaar voor dit doel.

Voor een autoradio is 19 volt iets teveel van het goede. Je kunt het best een ATX voeding gebruiken, die zijn met een simpele handeling aan te zetten zonder volledige pc en prima bruikbaar voor dit doel.

Hoe zet ik de voeding dan om??

Hallo ,

als ik het goed begrijp moet ik de molex afknippen. vervolgens de rode draad vd radio met die vd molex verbinden , alsmede voor de gele draad vd autoradio en de gele vd molex verbinden??

zo moet ik ook de 20/24 pins de groene en het zwarte draad met elkaar verbinden?

Molex afknippen en even strippen, gele draad van de molex (12V+) naar de rode (12V+) van de radio. Eventueel ook de remote van de radio aan 12V+ hangen, mocht hij niet aan gaan. Om de voeding zelf te starten, volg je de instructie van VDK_P hierboven.

hallo allemaal

ik ben nu zelf ook met een project bezig wat hier op lijkt.
ik vroeg me alleen af waar ik de ground van de radio op de molex moet aansluiten?

hopelijk heeft iemand hier het antwoord voor me

mvg daniel

bedankt dillondarko voor de snelle reactie...

ga het meteen voor elkaar maken

nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan