ja ik kan wel een adapter kopen maar waar moet ik dat ding gaan aaansluiten op die radio
het heeft geen ingang voor een adapter(plug).
ik heb overal op elke forum gelezen over het aansluiten van een radio op een voeding..
maar niemand geeft een goed uitleg en er zijn helemaal geen plaatjes ofzo..
ik heb achterop me radio:
roze draad - B+ (Connect to Battery)
rooie draad - Connect to IGN. SW.
Black - Ground
Yellow - Power antenna
en Mijn voeding is een Yuan Kee 230p ATX
heeft 230W en ik heb
GEEN handleiding ervan.
Als jullie me kunnen helpen graag!
Bedankt. :thumb:
Hee,
ik kan je er toevallig mee helpen aangezien ik het zelf ook gedaan heb.
ik weet niet of je voeding zo'n processor stekker heeft, die 4 polige zeg maar?
als hij die heeft kun je die het beste gebruiken
anders moet je gewoon een molex aansluiting eraf slopen,
en daar de gele en zwarte draad van gebruiken.
dan moet je de roze draad van je autoradio (Connect to Battery) en je rooie draad (Connect To Ign SW) alle twee op de gele draad van je voeding aansluiten en natuurlijk de zwarte draad van je radio op de zwarte draad van je voeding.
alleen als je de roze draad ook op je voeding aansluit en je zet de voeding uit dan zijn wel al je instellingen weg.
want zo te zien heb jij een radio waarbij de stroom voor het geheugen en voor de radio zelf op een draad zit, of zit die draad er ook nog los op?
maar verder, als je alles aangesloten hebt moet je van die hele dikke stekker op de voeding (die normaal je moederbord stroom geeft)
de licht groene draad en de zwarte draad die ernaast zit verbinden met elkaar dan springt de voeding aan en als je het goed gedaan hebt springt ook je radio aan,
al heb ik zelf gemerkt dat het af en toe aan je type radio kan liggen, of een knop op je radio die je dan om moet zetten( staat er meestal iets bij van ''radio has an acces point on ignition key, of iets dergelijks), maar soms moet je zelf de aan/uit knop van je radio toch nog indrukken ookal zit de draad Connect to Ignition Switch aangesloten.
maar nog even verder,
de gele draad van je radio (power Antenna) is om het motortje van je antenne (als je die al hebt)
stroom te geven, sluit die dus niet aan op de voeding want dan is het gelijk over.
verder hoef je niet bang te zijn heb het hier ook gedaan en het zooitje 2 uur aan laten staan, er was verder niets aan de hand en er is niks doorgefikt.
Succes ermee.
Groeten Stephan
(P.S handig is het toch nog wel om automonteur te zijn en verstand te hebben van computers

)