autoradio op netstroom valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Hallo allemaal ,

Ik heb een Clarion DB568RUSB autoradio en Sony model nr. ss-u10 ( 8 Ohm ) home cinema boxen op m'n autoradio aangesloten. De autoradio is tevens aangesloten op netstroom.

Mijn problemen :

1 - hij valt uit bij te hard muziek aan ( bij muziek vd usb stick sneller dan bij fm aan ) . Hoe kan dit??
2 - Als ik er een cd in doe valt hij uit.

Weet iemand er raad mee?? Alvast hartelijk bedankt!

M.v.g. Vicent

Hoi,

Neem aan dat er een adapter tussen zit kan deze het vermogen wel geven.
Even ampère van adapter met radio vergelijken.

Hallo

aangesloten op netstroom.

Dus met een voeding.

Vermoedelijk bezit deze te weinig vermogen.

Is snel te controleren d.m.v. multimeter (uitgangsspanning voeding controleren)

Peter

Ik heb er een transformator en een stroomgelijkrichter. Dit aangesloten op een normaal stopcontact. Hij werkt wel maar bij het geluid harder zetten valt hij uit. Bij de cdspeler kan ik wel een cd in doen maar hij pakt hem niet , mss schoonmaak cd?? Ik heb geen stroommeters hier omdat ik tijdelijk op ee andere plek woon.

Laatst bewerkt:
mijn trafo maakt van 230 volt 12 volt. daarachter zit nog een stroomgelijkrichter.

maar je hebt tog een bepaald vermogen in wat of een stroomsterkte in ampere

dat klopt idd volgens mij..... mijn buurman heeft bij Philips gewerkt en heeft daar dus een stroomgelijkrichter gemaakt en een trafo mee kunnen fixen.

het is een blauw blok met aan de bovenkant een grijze plaat met daar aan de ene kant 8 pinnetjes die omhoog steken en aan de andere kant zijn er 4 van. van die 8 stuks zijn er 2x2 met elkaar verbonden en aan 2 stukjes die zit het draad aan vanaf de stopcontact , en er zijn er nog 2 vrij.

aan de andere kant zijn er 4 stukjes ( pinnetjes ) die omhoog steken waarvan de 2 pinnetjes in het midden met elkaar verbonden zijn. en de andere 2 pinnetjes zit draad aan die naar de stroomgelijkrichter gaat ( + en de - ) .

Weet iemand waar het aan ligt??
Ik heb alle draden er opnieuw aan vastgemaakt maar heb nog steeds hetzelfde probleem...

I need help please...

Okey , thanks!

Ik heb nog een 400watt asus computer voeding liggen met molex.

Hoe moet ik deze aansluiten op de autoradio??

En zal het probleem dan verholpen zijn??

de molex afknippen je hebt de zwarte en de gele nodig

om de voeding op te starten moet je een brugetje maken
ik zoek het even op tussen welke draden

edit het zou tussen de groene en de zwarte zijn een tip de groene is normaal dunner dan de rest

Laatst bewerkt:
sorry maar ik snap het nog niet helemaal...

De gele en de rode draden vd radio moet ik met elkaar verbinden , dit snap ik nog.

Maar wat bedoel je met het bruggetje?? En waar moet ik het zwarte draad vd autoradio aan vast maken??

Er zit achter op de voeding wel een aan/uit stekker , ik weet niet of je zoiets bedoelt??

Ik ben zowieso wel een leek op dat gebied maar snap er een beetje van.

Laatst bewerkt:
je moet de voeding opstarten

door de 24 pin conector te nemen die grote van het moederbord en de groene en de zwarte te verbinden

Niemand verder gedacht aan de speakers?
speakers van 8 ohm op een uitgang van 4-6 ohm, kan wel, maar levert bij hogere vermogen problemen op en kan het uitvallen van je eindtrap tot gevolg hebben(beveiliging).

De te leveren ampere van de voeding is even belangrijk zoals eerder gemeld.
Een stabiele voeding is vereist.
De voedingsdraden wel op de juiste manier aangesloten?

De draden zijn correct aangesloten. ik dacht nog een pc voeding te hebben liggen maar het tegenovergestelde... die probeer ik nu te regelen. hoeveel watt zou ik het beste kunnen nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan