autoradio

• Onderwerp starter Onderwerp starter eleco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eleco

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
ik heb een kenwood autoradio weet iemand hier welke kabel bij welke funktie hoord?

gr. eleco

Als je een typenummer geeft is dit makkelijk op te zoeken.

Bij de meeste merken radio's zit een sticker met de aansluitgegevens.

Jammer genoeg heb je bijautoradio's vaak niets aan de kleurcodes van de bedrading omdat hier geen standaard in is, en dat geld ook voor het type auto waar die ingebouwd is/wordt.

ik kon het type eerst niet vinden maar nu weet ik het namelijk type : krc-558r

ik wil trouwens weten waar de stroom aan moet en een cd speler.

ik heb dit zelf op internet gevonden mischien heb je er iets aan.

Yellow = Battery,,,ie live supply
Red = Ignitition
Blue = power control,,,,should be blue and white Iirc,,,,this can be use for amps
Black = Ground

p.s. ik zie dat idereen kijkt maar reageer dan ook a.u.b. alvast bedankt

Laatst bewerkt:
p.s. ik zie dat idereen kijkt maar reageer dan ook a.u.b. alvast bedankt

Het heeft natuurlijk geen zin dat iedereen die kijkt ook regageert. Als iemand je niet kan helpen zal hij ook niets vermelden.

Tevens kun je ook stellen als je als onderwerp Autoradio aangeeft je zult moeten kijken om te zien waarover het gaat. Wees dus blij dat er veel mensen kijken :D

Het is altijd verstand om het onderwerp zo te maken dat al een beetje duidelijk wordt waar het overgaat.

oke sorry daarvoor ik ben net nieuw en snap het nog niet erg goed

gr. eleco

Rood is voor de +12 Volt van je contactslot [deze schakelt dus uit wanneer je de sleutel eruit haalt
Geel is voor de permanente 12 Volt [deze zit aan een draad waar constant spanning opstaat], deze is nodig om je voorkeuze zenders en andere instellingen te bewaren
Blauw is voor het aan en uit schakelen van alle eventuele powerversterkers en subwooferversterkers die je in je achterbak hebt liggen
Zwart is aarde......

Voor de cd wisselaar zit er een aparte stekker [rond gat]

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt maar ik wil ook weten welke van de 13 gaatjes in die ronde stekker voor de cd wisselaar voor audio input is.

ik kan het wel gewoon alles proberen maar dat heb ik 157 (13x12) opties beetje veel dus.

gr. eleco

Laatst bewerkt:
een heel mooi schema!
Iso%20Connector.jpg

Inderdaad, mooi schema... geeft helaas echter geen antwoord op de vraag....

Deze misschien wel.....

pin 8 rechts
pin 12 links
pin 6 ground

attachment.php

Bijlagen

• kenwood[1].jpg
    kenwood[1].jpg
    39,7 KB · Weergaven: 569
echt heel erg bedankt je hebt me egt goed geholpen je eerste oplossing klopt heb ik al getest nu de tweede proberen!!

gr. eleco

echt heel erg bedankt je hebt me egt goed geholpen je eerste oplossing klopt heb ik al getest nu de tweede proberen!!

gr. eleco

Als je BOEM! hoort... was het verkeerd.... Veel succes! :thumb:

hey,

nee ik hebv geen boem gehoord ik hoor zelfs helemaal niks blijkbaar krijgt mijn radio een sientje met een kabeltje als de cd er klaar voor is.

wat heb ik gedaan:
ik heb mijn oordopjes gemold en het snoerdje aan mijn mp3 gedaan en daarna (met mp3 er effe af) de draadjes goed aangesloten en mp3 er weer aan ge daan en er gebeurde niks als ik op de knop cd druk gebeurt er ook niks.

iemand die hier weer een oplosing voor heeft? ik hoor het graag

p.s. het schema van ÿourwebselution"is ook wel duidelijk maar wat is precies de vertaling voor:
rear right(+)
rear right(-)
front right(+)
front right(-)
front left(+)
front left(-)
rear left(+)
rear left(-)
(zie schemayour webselution)
gr. eleco

Laatst bewerkt:
speaker aansluitingen:

rear right(+) rechtsachter +
rear right(-) rechtsachter -
front right(+) voor rechts +
front right(-) voor rechts -
front left(+) voor links +
front left(-) voor links -
rear left(+) achter links +
rear left(-) achter links -

Ok... begrijp ik goed dat je die CD ingang niet voor een CD wisselaar maar voor een mp3 speler wilt gebruiken....?

Als je dat wilt is er [in ieder geval hier ver vandaan, maar mogelijk ook ergens in Nederland] een speciaal kabeltje voor... deze: http://www.sonicelectronix.com/item_8027_Kenwood+CA-C2AX.html

Dat ding steek je aan één kan in de MP3 speler, de andere kant in de stekker voor de CD wisselaar.... ik heb niet kunnen uitvogelen hoe die stekker er van binnen uitziet, maar waarschijnlijk zitten er een paar doorverbindingen in waardoor de radio "denkt" dat er een CD wisselaar aan hangt.......

Koop eens een 10 kiloOhm weerstandje en hang dat tussen pin 1 en pin 9...
Volgens mij bevatte de tekening het geheim al.......

hey,

ik heb net dat ene met dat weerstandje geprobeerd en het werkt (niet helemaal) als ik nu op de knop CD druk gebeurt er wel wat er komt namelijk deze tekst ch no en ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat betekend dat er geen CD in zit.

ik hoop dat iemand me kan helpen

p.s. denk niet " hij is snel naar de winkel geweest voor een weestandje" nee hoor ik had er nog een lichen

gr. eleco

Als je dat wilt is er [in ieder geval hier ver vandaan, maar mogelijk ook ergens in Nederland] een speciaal kabeltje voor... deze: http://www.sonicelectronix.com/item_8027_Kenwood+CA-C2AX.html

Dat ding steek je aan één kan in de MP3 speler, de andere kant in de stekker voor de CD wisselaar.... ik heb niet kunnen uitvogelen hoe die stekker er van binnen uitziet, maar waarschijnlijk zitten er een paar doorverbindingen in waardoor de radio "denkt" dat er een CD wisselaar aan hangt.......

hij is te koop in nederland maar wel voor 30 euro das me iets te veel!!

gr. eleco

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan