Autoresponder reageerd niet via mailformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb een mailadres aangemaakt voor bezoekers die hun wachtwoord kwijt zijn en waarvoor ik een autoresponder heb aangemaakt.

Het vreemde is als ik gewoon vanuit mijn gmail account een mailtje naar het emailadres post krijg ik gewoon antwoord van de responder. Maar doe ik dat d.m.v. een daarvoor gemaakt php-mailformulier dan is het gekke dat het mailtje zelf wel in de box aankomt maar er gaat geen autoresponder terug ? :shocked:

Doe ik misschien iets wat niet kan ?
Ik krijg dan wel na een trijdje een mailtje terug met onderstaande melding waarvan mij het mailadres overigens niet bekend voorkomt.

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <fotogra7@server4.starthosting.nl>
(reason: 550-Mailbox unknown. Either there is no mailbox associated with this)

De inhoud van het mailtje uit het php-mailformulier zal denk ik aankomen op je speciaal gemaakte mail-adres ... met als afzender het php-mailformulier.
Dan gaat vermoedelijk de autoresponder proberen een antwoord terug te sturen aan het mailformulier, wat dan na x mislukkingen de boodschap van de fatale error geeft.

Wat er moet gebeuren, is dat de autoresponder niet naar de afzender (het php-mailformulier) de boodschap terugstuurt, maar naar een variable uit het mailformulier: het ingetikte e-mail adres van de aanvrager.

Nu kan je bij een verstuurd mailtje in principe een ander mail-adres opgeven waarnaar een automatisch (of niet-automatisch) antwoord moet gaan, en dat zou dan via een php-script opgegeven moeten worden.
Maar op de vraag: hoe dan precies? moet ik helaas het antwoord schuldig blijven.
Misschien kan deze PHP FormMail Generator hulp bieden: Met vriendelijke groet,
CSShunter

Verhip ja.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan, het php-formulier is de afzender en NIET het emailadres dat door de bezoeker is ingetoetst.

Wie van het forum kan mij helpen aan hoe ik via een php-formulier een ander mailadres (dus het door de gebruiker ingevulde adres) als afzender meestuur ?

Thanxs guys

Moet je in het mailscript een extra Header voor opnemen:

PHP:
mail( "ontvanger@adres.nl", "onderwerp", "bericht",
'From: zender_die_je_laat_zien@adres.nl' . "\r\n" .
    'Reply-To: persoon_waar_replies_naar_toe_gaan@adres.nl' . "\r\n" );

Die twee headers zou genoeg moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan