Autorun.exe? windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo mensen,

Wanneer je een DVD in je speler doet, krijg je normaal een menuutje met "wat wil je doen"
hierin kun je normaadlgesproken kiezen uit: Windows media player, verkenne, VLC of map openen.

Sinds ik tuneup heb doet hij dit niet meer, ook bij USB apparaten.
ik heb tuneup inmiddels gedeïinstalleerd maar alsnog krijg ik geen autorun menu.
Het staat wel aan in mijn configuratiescherm.
Kan het zijn dat tueup het uit hefet gezet in mijn register? En hoe zet ik dit dus aan?
Bedankt!

Bluetooth
 
Misschien helpt dit je:

Je kan altijd even bij ''Uitvoeren'' Kijken, en dan msconfig, als je het daar niet kan vinden dan openen via ''Computer'' En dan zie je die usb stick etc staan. Als het dan nog niet lukt weet ik et ook niet:p
 
ik kijk in msconfig.. maar ik kan hier niets zien qua automatisch opstarten of autorun.autoplay..
Ik kwam ergens andersaan dat ik gpedit.msc moet gebruiken, maar dezekan ik niet in omdat ik home basics heb en gpedit is allen bij win7 ultimate..
 
Start -> Standaardpogramma's -> Instellingen voor Automatisch afspelen wijzigen
 
@darado:deze staan allemaal op: altijd vragen.
Helaas, het werkt nog niet, ik heb ook standaard instellingen gedaan, en toen gingen ze allemaal uit.
Dus ik alles weer op Altijd vragen gezet.. maar zonder effect..
 
IN mijn register staat bij currentversion bij CD-ROM Autorun op (1), dus dat is aan, eronder staat: AutorunAlwaysDisable met waardegegeves:

NEC MBR-7
NEC MBR-7.4
PIONEER CHANGR DRM-1804X
PIONEER CD-ROM DRM-6324X
PIONEER CD-ROM DRM-624X
TORiSAN CD-ROM CDR_C36

Kan ik deze weggooien? om te kijken of het werkt?
 
Nee; gooi deze niet weg. Waarom weet ik echter niet precies, maar op ieder systeem staat deze instelling. Autorun moet idd op 1 staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem verwijdert om te proberen en herstart (eerst de waarde geexporteerd) toen dit geen effect had heb ik het weer teruggedaan zoals het hoort.
Maar nee, het heeft me tot nu toe niet geholpen. ik heb 2 dingen gehoord eerder:
1. Iemand zei dat er een update uit is gekomen in windows 7, die deze functie uit heeft gezet.
2. Ik las gisteren dat deze functie er niet is in windows 7 home premium 64-bit. Waarom weet ik niet..

Alles wat ik na hoor te kijken staat goed.
Ik had gisteren iets gevonden dat ik in CMD (admin-mode) hw shellextension (ofiets degrelijks) moest aanzetten, en toen kreeg ik error: 1058.
Ik ben ten einde raad.. ik kom niet vooruit..
Verder nog suggestisch?
 
Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld. Als je de functie AutoRun wilt inschakelen, klik je met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klik je op Wijzigen, typ 91 in het vak Waardegegevens, selecteer je Hexadecimaal en klikt u op OK.
Sluit de Register-editor af.

Controleer of de optie cd-rom-toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers is uitgeschakeld.
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Als de waarde voor allocatecdroms onder Gegevens in het rechterdeelvenster gelijk is aan 1, klik je met de rechtermuisknop op allocatecdroms en klik op Wijzigen.
Typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
Sluit de Register-editor af.
 
Laatst bewerkt:
Helaas.. ook al gedaan zonder nut..
ik zal nog even proberen de drivers te verwijderen? Weet neit of dat wat uitmaakt maarja proberen kan geen kwaad denk ik
 
Download en installeer XP-AntiSpy 3.97-11 om de instelling van AutoPlay te veranderen.

(Dit programma werkt het ook onder Vista/7.
Wees voorzichtig met instellen!!! Je moet nl. heel goed weten wat je doet, anders kan je systeem crashen.)
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:

  1. Klik achtereenvolgens op de knop Start , op Alle programma's, Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
  2. Typ net start shellhwdetection achter de opdrachtprompt en druk op Enter.
  3. Start de computer opnieuw.
 
Deze tip heb ik geprobeerd. Helaas krijg ik dan deze melding:
Code:
C:\Windows\System32\net start shellhwdetection
Systeemfout 1058.

Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Wanneer ik op deze fout zoek.. kom ik ook niet ver..
Weet iemand anders wat deze fout is en hoe ik dit oplost zodat ik net start shellwdetection wel kan "bereiken?"

Groet,
 
Het blijkt na zoeken dat ik hem heb uitgeschakeld met de Turbomodus van Tuneup.
Deze had ik gedininstalleerd en ik hoopte dat alle wijzigingen verwijderd zouden worden..
Ik ben het programma nu opneiuw ana het installeren om te kijken of ik alles alsnog uit kan vinken in de turbomodus!
 
Wat dit nu weer voor probleem is.. Zou ook moeten nazoeken.
Wellicht heb ik nog een andere tip voor je; nl: GigaTweaker Hiermee kun je Autoplay etc. instellen:


gigatweaker_7_6I2.png
 
helaas, deze staat op AAN.
Ook niets..
de error 1058 geeft me ook geen raad.. Waarschijnlijk heeft Tuneup iets in mijn register aangepast. Maar ik heb hier niet zo veel verstand van..
Is het mogelijk om een of ander logje te maken? Zodat je kan vinden welke service uit staat?
Gr
 
En als je gewoon bij services.msc kijkt (invullen in je run) en je zoekt naar Shell Hardware Detection, dan staat die op uitgeschakeld. zet die weer eens op automatisch.
 
En als je gewoon bij services.msc kijkt (invullen in je run) en je zoekt naar Shell Hardware Detection, dan staat die op uitgeschakeld. zet die weer eens op automatisch.

Ellasar heeft gelijk: error 1058 betekent:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
 
Wouw! Hartstikke bedankt! Ik wist niet dat ShellHWdetection in services.msc stond! Het werkt weer!
Hartstikke bedankt voor jullie hulp allemaal!
Was net van plan om windows opnieuw te installeren!
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan