Autorun werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Hoi! Met veel plezier sta ik op het punt om te beginnen met het branden van 100 dvd's
met daarop foto's van een personeelsfeest. Door middel van een autorun wil ik graag het
bestand index.htm laten uitvoeren bij het plaatsen van de dvd. Helaas krijg ik de pagina
niet te zien, er verschijnt een foutmelding: "[letter cd-rom station]:\ is geen geldige Win32-
toepassing". Hij probeert wel index.htm te openen, maar pas als dit gedaan wordt verschijnt
de melding.

autorun.inf
[autorun]
open=index.htm

Zowel dit bestand als index.htm staan in de root...
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ook dit probleem ken ik.
Je kan geen .htm als autorun doen, het MOET een .exe zijn.
Als je wilt kan ik wel een .exe maken die dan index.htm voor je opent.

Groetjes,
Robert
 
Maar ik heb precies hetzelfde al vaker gedaan op precies dezelfde manier! :confused:
 
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij komt dat door updates, en veiligheidsbeperkingen.
Maar ik kan in drie minuutjes een .exe voor je maken die dan index.htm voor je opent.
Als je wilt kan ik dan ook ervoor zorgen dat rechtsklikken niet wil, je de URL niet ziet, enz.
All for free, natuurlijk ;)
 
Als je me wilt helpen, heel graag. Oorspronkelijk was de bedoeling dat die index.htm
gewoon met de standaardbrowser geopend zou worden... Maar het kan natuurlijk knapper!
In de index staat een afbeelding van 800 bij 600 pixels, met daarin wat links...
 
Als je me wilt helpen, heel graag. Oorspronkelijk was de bedoeling dat die index.htm
gewoon met de standaardbrowser geopend zou worden... Maar het kan natuurlijk knapper!
In de index staat een afbeelding van 800 bij 600 pixels, met daarin wat links...

Komt voor de bakker! :)
Toevallig heb ik een aantal daagjes geleden nog nagedacht over For() loops, en daardoor kan ik nu ook de .exe...
Hoe zeg je dat? Laten "verschijnen", dus dat hij eerst niet zichtbaar is en dan steeds iets minder doorzichtig word.
Op het laatst is hij niet meer doorzichtig en zie je het venster :)
Heeft een aardig gezicht, om het maar zo te zeggen (A)
De apsolute URL van je index.htm is gewoon

\index.htm

?
Dus niet map\map\map\index.htm? :)
 
Komt voor de bakker! :)
Toevallig heb ik een aantal daagjes geleden nog nagedacht over For() loops, en daardoor kan ik nu ook de .exe...
Hoe zeg je dat? Laten "verschijnen", dus dat hij eerst niet zichtbaar is en dan steeds iets minder doorzichtig word.
Op het laatst is hij niet meer doorzichtig en zie je het venster :)
Heeft een aardig gezicht, om het maar zo te zeggen (A)
De apsolute URL van je index.htm is gewoon

\index.htm

?
Dus niet map\map\map\index.htm? :)

Klopt, hij staat gewoon in de root.
 
Oké, perfect :)
Ik zal het effect gebruiken en index.htm zal worden geladen.
Echter ben ik nog wel wat dingen nodig:

- Heb je ook een icoontje voor me? (zo niet, maak ik er zelf wel een :p King Boo ofzo XD)
- Wat moet de titel van het venstertje zijn?
- Moet het venster in Windows design zijn, of moet ik zelf een design maken?

Groetjes,
Robert
 
Het zijn foto's van een beachparty... Kan die index niet gewoon geopend worden in
een venster van... 900 breed bij 700 hoog, zonder balken ofzo?
 
Jep, dat word het ook, ik heb momenteel een venstertje van 800x600 pixels...
Echter heeft zo'n venstertje wel een icoontje, kijk maar eens in je Taakbalk bij andere programma's, je ziet allemaal icoontjes en een titel :p
Dus ik ben een titel en icoontje nodig, als je geen icoontje hebt maak ik er zelf wel eentje.
En optioneel kan ik zelf een layout voor het venstertje maken (sluitknop enzo), maar dat kan ook gewoon Windows Standaard Design zijn...
Eigen layout voor het venstertje duurt wel iets langer, maarja :p
 
Zo standaard mogelijk... Picrogram maakt ook weinig niet uit, het thema is beach...
 
Oké, gebeurt!
Dus gewoon een venstertje van:

- Titel: Beachparty foto's
- Hoogte: 600px
- Breedte: 800px
- index.htm als inhoud

En ook scrollbars bij index.htm of geen scrollbars?

Groetjes,
Robert
 
800×600 is goed: zo groot is de afbeelding, en daar zit al ruimte omheen.
Inderdaad index.htm als inhoud. Geen scrollbars.
Titel graag "Beachparty Hoogvliet Monster". Verder geen toeters en bellen.

Bedankt!
 
800×600 is goed: zo groot is de afbeelding, en daar zit al ruimte omheen.
Inderdaad index.htm als inhoud. Geen scrollbars.
Titel graag "Beachparty Hoogvliet Monster". Verder geen toeters en bellen.

Bedankt!

Oké, komt voor de bakker.
Zet in je index.htm trouwens tussen het <head> en </head> gedeelte:

Code:
<style type="text/css">
body
{
margin: 0px;
}
</style>

Als het goed is gaan nu die plekken om je afbeelding heen weg, en dan is je pagina dus ook echt PRECIES 600x800 pixels groot :)
Dan weet je zeker dat het ook precies in het venster past dat ik aan het maken ben :p

Ik ga nu Builden, dus over een minuutje ofzo kan ik je de app geven.

Groetjes,
Robert
 
Dat is bekend voor me! ;)
Op de achtergrond zet ik de image van 600 bij 800, en ik stel wel een marge in, zodat
het inline frame met het menu op zijn plek komt. Als jij ervoor zorgt dat er een venster
wordt geopend met een formaat van 600 bij 800, komt het helemaal goed!
 
Dat is bekend voor me! ;)
Op de achtergrond zet ik de image van 600 bij 800, en ik stel wel een marge in, zodat
het inline frame met het menu op zijn plek komt. Als jij ervoor zorgt dat er een venster
wordt geopend met een formaat van 600 bij 800, komt het helemaal goed!

Tjah, ik dacht dat je misschien iets had gedaan dat je dan nog super dikke grote witte randen aan de zijkant zag :p
En dan klopt het dus neit in mijn venster :p
Ik zet de informatie erin (Titel, beschrijving, bedrijf, copyright, enz., al dat soort onzin :p) en dan stuur ik 'm.
Hoe eigenlijk? :S
 
Tjah, ik dacht dat je misschien iets had gedaan dat je dan nog super dikke grote witte randen aan de zijkant zag :p
En dan klopt het dus neit in mijn venster :p
Ik zet de informatie erin (Titel, beschrijving, bedrijf, copyright, enz., al dat soort onzin :p) en dan stuur ik 'm.
Hoe eigenlijk? :S

Mail maar naar forum@melvinpeeters.nl. Even zippen anders pakt 'ie hem niet.
 
Klaar, gestuurd.
Als er nog dingen moeten worden veranderd, meld je 't maar :)
 
Dankjewel. Ik leg net de laatste hand aan de HTML. Heb nog niets binnen...
 
Dankjewel. Ik leg net de laatste hand aan de HTML. Heb nog niets binnen...

Geen probleem. Check anders ongewenst, omdat ik het via webmail verstuur, en niet via een standaard Windows app :p
En via webmail wil een client het nog wel eens als ongewenst zien :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan