Autorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo allemaal ik heb weer eens een probleem.
Normaal als ik een cd of mijn digitale camera aansluit krijg ik een wizard met wat ik wil doen, nu echter niet meer. ik snap er niets van en heb al een poos op allerlei sites gezocht maar echter zonderesultaat.
Ik heb deze vraag ook al eerder gesteld maar zonder resultaat( ik heb het toen ook wat warrig omschreven vandaar waarschijnlijk)

Wie helpt verder.

Groet,

Ron

Er zijn twee opties die jij kunt bedoelen.

1. De optie van Windows XP zelf waar je kunt kiezen voor "Afspelen met Windows Media Player", "Map openen", enzovoorts.
2. Een menu dat op de CD zelf staat.

Voor optie 1:

Klik met de rechtermuisknop op de cdrom/schijf waarvan je in het vervolg graag een menu wilt zien en kies voor eigenschappen. Vervolgens kies je het tabblad "Automatisch afspelen" en stel je in voor welk type bestand welke acties ondernomen moet worden.

Een tweede mogelijkheid voor Optie 1 is om naar Start > uitvoeren te gaan en daar regedit in te typen gevolgd door een druk op de enter toets. In het menu dat nu verschijnt navigeer je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom en verander je in het rechtermnu autorun van 0 naar 1.

Voor optie 2 weet ik even niks.

Dat instellen bij eigenschappen werkt wel maar zodra ik dat menu sluit zet hij de waarden weer terug, kortom ik kan het niet wijzigen.
het register staat opdus dat kan het niet zijn.
ook heb ik via start uitvoer gpedit.msc windows instellingen/ beheerssjablonen/systeem autorun aangezet werkt echter ook niet.

wie weet er nog iets anders???

Groet,

Ron

Misschien tweede stukje van deze tekst, als je de vorige tip in het register uitgevoerd hebt....

Cd-roms starten niet meer automatisch onder XP
Register of drivers controleren
Er zijn verschillende zaken die de autorun-functie kunnen ontregelen. Een van de aspecten die u kunt nakijken, is inderdaad het register, zoals u zelf al meldt. Voor lezers die met een soortgelijk probleem zitten en deze controle niet kennen, leggen we het even uit hoe het in zijn werk gaat.

Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Maak voordat u veranderingen uitvoert voor de zekerheid een back-up van het Windows Register door een registerbestand te exporteren. Het is verstandig om raadzaam met het register om te gaan, want een misstap kan uw systeem in de war schoppen.

Ga op zoek naar deze sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom. Kijk naar de waarde voor 'Autorun'. Als die waarde 0 is, klik dan met de rechtermuisknop op Autorun, kies voor Wijzigen en verander de waarde in 1.

Is de waarde al 1, dan bent u er nog niet. Ga vervolgens op zoek naar deze sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Policies\Explorer. Als u de waarde '0xb5' aantreft bij 'NoDriveTypeAutorun', wijzig de waarde dan in 91 en selecteer bij Grondtal 'Hexadecimaal'. Klik op OK en u kunt de registereditor sluiten

Bron: internet site

ik heb gisteren op een belgische site dit probleem ook gevonden, alleen heb ik bij die laatste registersleutel de waarde veranderd in 95 00 00 00, en het probleem is nu inderdaad opgelost. wel moest ik bij alle station onder eigenschappen de uit te voeren actie opnieuw ingeven, maar wat geeft het het werkt weer. ik was dit weekend van plan te gaan formatteren(om meerdere redenen) maar nu kan dat ff wachten.

bedankt voor je reactie, super, heel langzaam word ik handig met computers.

Ron

volgens mij had er 91 moeten staan, en geen 95.

Maar goed het werkt,

Mike

Er stond 91 en dat heb ik gewijzigd ik begrijp het niet maar het werkt wel.

Groetjes en bedankt.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan