autorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

crisjake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Ik ben bezig een cdrom met bestanden te maken. Daar wil ik ook een autorun op zetten. Het probleem is dat een autorunbestand alleen programma's kan openen en geen bestanden. Het is wel mogelijk om dat via twee autorun bestanden te doen. Autorun.inf opent autorun.exe en die opent het bestand.

De autorun.exe programmaatjes zijn op internet beschikbaar, maar zijn door particulieren of anderen gemaakt. De cdrom is voor verkoop bedoeld, en het is niet de bedoeling dat er een programmaatje van willekeurig iemand op die cdrom komt te staan, met dus ook de namen van die makers.

Weten jullie of er een andere manier is om toch met een autorun een bestand (html) te openen, zonder door anderen geschreven programma's?

alvast bedankt,

Jakob

Misschien zoiets:

[autorun]
open=html/index.html
icon=cdromico.ico

??
Heb er nie zoveel verstand van.. Ik snap je vraag eigenlijk ookniet.. :o

Probleem is dat een autorun bestandje alleen programma's kan openen. De extensie bij de regel "open=...." moet perse .exe zijn. Een autorun kan niet bestanden als .doc of .html openen. Via een omweg kan dit wel.
Door 'autorun.inf' het bestand 'autorun.exe' te laten openen:

[autorun]
open=autorun.exe
icon=xxx.ico

Het programma autorun.exe kan wel .html en .doc bestanden openen. Autorun.exe programma's worden vaak door programmeurs zelf gemaakt, die geven er zelf een mooie naam aan, en vermelden de maker. Dat werkt wel, maar voor commercieel gebruik van de cdrom is het lelijk om een programma van iemand anders te gebruiken.

Mijn vraag is of er ook een andere manier mogelijk is om bestanden(!) via een autorun te openen.

Onderstaande oplossingen zijn voor windows:

Autorun.inf (zelf even maken in kladblok ofzo):
[autorun]
shellexecute=index.html

Uiteraard moet je de index.html in de root bij het inf bestand zetten.

Nog mooier is:
[autorun]
shellexecute=index.hta

Als je index.html hernoemt naar index.hta maak je gebruik van HTML Applications. Je gebruikt dan niet een browservenster maar een apart afspeelvenster. Vergelijk het met flash in een webpagina of in de flashplayer. Je kunt dit venster dan nog helemaal aanpassen. Meer info hier.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan