autoscroll button

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugo1981

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo,

Ten eerste, ik ben binnen JS nogal een noob en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het ga gebruiken. Ikzelf doe de meeste dingen in AS aangezien ik alles in Flash maak.

Ik ben op het moment in flash een pagina aan het bouwen en nou wil ik een functionaliteit toevoegen dat de pagina automatisch naar beneden scrollt (in 1 beweging naar de onderkant van de pagina gaan - "end") als je op een knop klikt. Met AS is dat niet mogelijk en ik weet (ongeveer) hoe ik JS in AS krijg dus dat zou met JS wel moeten lukken.

Kan iemand mij vertellen hoe die functie eruit ziet? Het is waarschijnlijk een beetje een domme vraag, maar voor een JS noob essentieel.

Is het niet eenvoudiger om een html-anker te gebruiken welke onderaan je pagina staat en dan daarnaar te linken?

Een site in Flash bouwen zou ik normaal gesproken afraden, maar daarvoor ben je hier niet. Het lijkt me sterk dat je niet kunt scrollen in Flash.

Je kunt beter zoeken of het kan met ActionScript, maar je kunt Javascript functies roepen vanuit Flash. Zorg ervoor dat het HTML bestand waar je Flash in staat de code heeft.

ActionsScript:
Code:
on(press) {
	getURL("javascript:doStuff()");
}

Laatst bewerkt:
de javascript functie voor scrollen is overgens
PHP:
//js:
window.scrollTo(x,y);
geloof ik

Wat Johantrax zei klinkt trouwens ook best logisch. Maak een anker met HTML en probeer dit eens:

ActionScript:
Code:
on(press) {
	getURL("#anker");
}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan