• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AutoSom in macro's

• Onderwerp starter Onderwerp starter WinM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WinM

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Hallo,

Ik ben een fervent gebruiker van Excel 2007 en macro's maar zit met een probleem waar ik al een tijdje mee worstel:
:
In een gesorteerde bestaande reeks wil ik zodra de waarde in een vooraf gedefinieerde kolom wijzigt een regel invoegen en de waarden van een of meerder kolommen laten optellen.
(Omdat ik bepaalde dingen met de opmaak wil doen voldoet de door het programma geboden functionaliteit SUBTOTAAL niet, AutoSom bood ook geen soelaas)

Heeft iemand een oplossing cq tip?

WinM

Hallo,

Heeft iemand een oplossing cq tip?

WinM

Wim , hoe voeg je die extra regel in ? Ik voeg steeds een regel in door een rechtermuisklik op de rij en dan " invoegen " in mijn geval werken mijn formules verder ook al heb ik deze via een validatie toegepast voor Vert.Zoeken . Ik kan me ook niet direct je bestandje inbeelden zonder voorbeeldje en wat je eigenlijk wil bereiken .

AutoSom in Macro''s

Hallo Daniel,

Wat ik graag wil is in één macro de volgende handelingen opnemen:

a. Het invoegen van twee regels in de bestaande datbase
b. Op de eerste ingevoegde regel naar een aangegeven kolom
c. In deze kolom een somformule invoeren van de eerste tot en met de laatste bovenliggende getallen.
d. Vervolgend de opmaak van de regel aanpassen

a, b en d is geen probleem en werkt prima, het probleem ontstaat bij het invoeren van mijn somformule: Als deze via de wizard invoer krijg ik een vaste relatieve verwijzing naar de bovenliggende cellen.
Wat ik dus nodig heb is een instructie die uit een willekeurige reeks naar de eerste gevulde cel gaat, vervolgens naar de laatste gevulde cel en daar de som van weergeeft.
(Zelf denk ik dat ik iets met een END commando in combinatie met een PageUp commando zou moeten doen).

Ik heb een bestandje met de uitgewerkte macro toegevoegd.

Groet,

Wim

Bijlagen

WinM , ik zie direct geen oplossing voor wat je wil bereiken :confused:, een variabele range en dan de autosom . wat wel kan is zoals je nu al hebt dat je een blok kopieert met de autosom en dan regels gaat tussen voegen zoveel als nodig via een macro ( entirerow.insert ) .

Zou hier iets mee te doen zijn?

Code:
INDIRECT("SOM($C$3:C"&RIJ()-1)

Niet getest.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan