• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autosom inschalen bij beveiligd werkblad met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhessel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2017
Heb een sheet gemaakt waarbij ik diverse cellen beveiligd zijn, tevens een macro toegevoegd om rijgroeperingen en aanverwante commando's uit te schakelen, zie onderstaande.

Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("blad1")
.Protect Password:="****", UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
, AllowFormattingCells:=True, AllowFormattingColumns:=True, _
AllowFormattingRows:=True, AllowInsertingColumns:=True, AllowInsertingRows _
:=True, AllowInsertingHyperlinks:=True, AllowDeletingColumns:=True, _
AllowDeletingRows:=True, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True
End Sub

echter probeer nu de autosom te gebruiken, echter deze functioneert niet, is er een VBA regel die ik in kan voegen om dit te activeren ?

Ja....je kunt een macro aanroepen (bijv. via een zelf gemaakte knop in het lint of rechtermuismenu, of achter sneltoets)

Deze macro laat je eerst de beveiling erafhalen (userinterfaceonly werkt hier niet bij) de autosum uitvoeren en de beveiliging er weer op gooien

Je krijgt dan zoiets:
Code:
Sub zoiets()
ActiveSheet.Unprotect
Set myControl = CommandBars.FindControl(ID:=226).Controls(1)
'1 voor autosum, 2 voor autoaverage...
myControl.Execute
ActiveSheet.Protect
End Sub

dank voor je respons, is echter niet geheel wat ik bedoel, altijd moeilijk uit te leggen via mail.
Heb een beveiligd blad, die ik beveiligd wil laten, daarbij de autosom knop, die bij een beveiligd blad niet meer actief is, actief maken.
By the way, ben geen held in VBA.

Volgens mij precies wat je bedoelt:

Wat jij wilt kan niet, mijn suggestie: maak die knop na en hang de(zelfde) code aan deze nieuwe knop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan