Autostart programmas!

• Onderwerp starter Onderwerp starter vdwe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vdwe

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hi,

bestaat er een mogelijkheid om de programmas die opstarten bij het aanzetten van de pc te rangschikken, zodat ik kan bepalen welkeen eerst opstart?

groeten

eric

Wil je bepalen welke als eerste opstart?
Je moet toch wachten dat ze allemaal zijn opgestart wil je goed iets met je computer doen of bedoel je dat niet?

uhmm ik zal even zoeken voor je maar ( uit intresse) waarom wil je dat dan?

In principe kan het wel, maar dan moet je de programma's in een batch-file aanroepen.

Voorbeeld: Je wilt Word2003 opstarten, dan Windows Messenger. Maak in Kladblok een bestand, genaamd Startup.bat, met de volgende inhoud:

Start "C:\Program files\Microsoft\Office11\Winword.exe"
Start "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe"

Dit bestand plaatsen in Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Menu Start\Programma's\Opstarten"

De via Startup.bat aangeroepen programma's dan verwijderen uit het standaard-opstartgebeuren:
Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe -> tabblad Opstarten

Eventueel, als je eerst het ene programma wilt afsluiten en dan pas het volgende openen/starten: toevoegen als extra parameter aan het Start commando: /WAIT
Dus wordt Startup.bat dan:

Start /WAIT "C:\Program files\Microsoft\Office11\Winword.exe"
Start /WAIT "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp.
Mijn probleem is opgelost.
Ik kreeg een fout tijdens het opstarten en dacht door de volgorde te bepalen deze te voorkomen.
Ik heb gewoon met tuneup utilities de opstartprogjes gedisabled en zo het probleemgeval gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan