Avast als gratis alternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo,

Een vriend van mij heeft Norman Anti-virus, maar deze geeft meer problemen dan dat het werkt.
Ik ben daarom op zoek naar een andere (gratis!!) anti-virus.
Het is de bedoeling dat er ook ge-telebankierd kan worden.

Welke gratis virusscanner raden jullie me aan?

Avast home edition vind ik zelf heel goed, maar is het wel verstandig om daar mee te telebankieren?

Avast of AVG zijn idd goede oplossingen voor thuis.

I.v.m. telebankieren heeft de virusscanner weinig te kijken. Het is de encryptie tussen jouw PC en de bank die echt belangrijk is. De data gaat dan "onherkenbaar" over het internet, zelfs als een hacker de data ziet doorkomen kan hij er niets mee doen.

Als je natuurlijk een "keyboard logger" op je PC hebt staan, wordt alles wat je typt doorgegeven. Maar dat is een software, geen virus, dus zal die sowieso niet door een virusscanner gevonden worden.

Een zeer goede nieuwe naam is Rising*, uit China. Heeft al veel awards gewonnen.....
Hier te downloaden: http://www.freerav.com/

Tip van mrmusic, enkele maanden geleden*

En natuurlijk AVG.....

Alle gratis scanners zijn altijd een goed alternatief voor betaalde. Alle scanners laten hier en daar steekjes vallen en geen enkele vind 100% van alle bedreigingen. De keuze zou gemaakt moeten worden op basis van gebruiksvriendelijkheid en belasting van de pc. Zelf heb ik goede ervaringen met AVG Free. :thumb:

Als je natuurlijk een "keyboard logger" op je PC hebt staan zei:
Dás jammer, dan werkt jouw scanner niet goed. Een keylogger wordt gezien als malware/spyware.
Ik heb nog geen av scanner gevonden die keyloggers niet herkend.
Bij een poging tot downloaden van dit soort software heb ik al een probleem met mijn av scanner.

Niet alle keyloggers. Als je software koopt die je installeerd (bijvoorbeeld om te controleren wat uw dochter allemaal typt op haar kamer ...) en het is erkende software zal je AVG of Avast niet komen klagen.

Bedankt voor jullie reacties.

Is AVG, avast of avira wel of niet veilig om te telebankieren? Het is natuurlijk niet zo veilig als een betaalde, maar is het wel veilig genoeg?

met elke bekende virusscanner, betaald of gratis, kun je veilig je ding doen. telebankieren hoort daar ook bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan