Avast antivirus maakt computer instabiel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rezk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rezk

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo beste mensen,

ik heb Avast! antivirus op mijn computer geinstalleerd en ben zeer tevreden met de firewall van Avast. Waar ik ontevreden over ben is de scan.
Als ik mijn computer volledig laat scannen door Avast en dan de computer uitzet gebeurt er iets eigenaardigs. De computer start zeeeeeeer traag op, nadat ik bij de account selectie scherm ben van Windows XP en op mijn account klikt moet ik 10 minuten wachten totdat hij op het beginscherm is. Maar dit is niet alles, zowat 80 % van alle programma's die op de computer staat werkt niet, inclusief internet.
Ik heb mijn computer moeten formatteren en Windows opnieuw installeren.
Na dit incident ben ik bang om Avast te laten scannen op mijn computer.
Mijn vraag is dus: gebeurt dit ook bij iemand anders? en: hoe kan ik voorkomen dat dit incident weer gebeurt (en geen antwoord als: niet meer scannen :o )
Alvast bedankt

Je weet zeker dat de installatie van Avast goed is gegaan?
En je hebt de instellingen van de firewall van Avast goed bekeken?

Want, programma's moet je toegang geven tot het internet, en daar '' vragen '' ze om bij de firewall, en als jij dan op blokkeren / weigeren klikt dan zullen bepaalde programma's het niet doen. Ook update-functies van bepaalde programam's hebben toegang tot het internet nodig.

Ik weet zeker dat de installatie goed ging. Ik heb de gratis versie (home edition), en ik update altijd.
Alle programma's die ik op mijn computer heb staan hebben verbinding met het internet en updaten automatisch.
Maar wanneer ik Avast! mijn computer laat scannen hebben ze dat niet meer.
Als ik niet scan is er niets aan de hand, als ik wel scan gaat de computer raar doen en dingen doen wat ik in de eerste post heb beschreven. Dus lijkt het me duidelijk dat de scan iets met mijn computer doet.

Dat is vreemd want wat zou de scan moeten doen terwijl er alleen maar gescant wordt?:confused:

Vraagje: heb je na de scan nog gevonden infecties verwijderd of heb je echt alleen maar gescant?

Ik heb een full-system scan gedaan. Nadat de scan voorbij was zei hij dat er geen virus gevonden was dus deed ik de computer uit. Uurtje later deed ik het weer aan en gebeurde de bij de eerste post beschreven details.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan