Avast Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hoi,

Ik gebruik voor het eerst Avast Anti Virus. Ik heb gekozen voor een Zorgvuldige scan. De scan is op dit moment nog bezig en de huidige scanner status staat nu op 4%. Hij is nu al voor ong. 2 uur bezig.

Dit klopt toch niet?!?!

Wie kan mij helpen?

&

Wat is bij Avast de functie 'de kluis'? Is het niet beter om de virus te verwijderen ipv in de kluis te stoppen? Als jullie mij hierover wat kunnen uitleggen, zou dat heel fijn zijn!

Snelheid van het scannen hangt ook van de snelheid van je pc af, en hoeveel GB hij op je HD moet doorgaan.

Is het normaal dat dat Avast zo sloom is met scannen? Sophos Antivirus is daarentegen veel sneller met scannen.

wat jeronimodecoole al zegt, het ligt net aan wat voor pc je hebt, is het een wat oudere pc, dan zal de scan wat langer duren dan bij een hedendaagse pc.

daarnaast heeft elke antivirus zn eigen manier van scannen. de 1 is binnen een kwartier klaar, de ander zit in een uur nog niet eens op de helft.

zorg er wel voor dat tijdens het scannen geen andere geheugenvretende programma's meelopen, dit bevordert dan de snelheid van de scan. Maar je hoeft je verder geen zorgen te maken, avast is op zich een prima antivirus, gebruik het zelf al 2 jaar zonder problemen :)

Een volledige scan met AVast duurt inderdaad lang. Zo lang dat ik er eens over geklaagd heb, toen zag je namelijk ook geen voorgangsindicatie (nu in 4.8 dus wel) en zag je alleen dat er bestanden werden gecontroleerd. Heel frustrerend om de computer uit te moeten zetten na heel lang wachten omdat het niet klaar komt. Nu je weet dat het lang duurt zul je hiervoor een geschikt moment moeten kiezen. Je kunt ook een gedeelte van de schijf scannen.

De viruskluis is een vorm van quarantaine zoals de meeste virusscanners dat hebben. Een besmet bestand is haast nooit herstelbaar (of je moet bij AVast de Virus Recovery Data Base VRDB gebruiken en het programma herstelgegevens hebben laten verzamelen, dan is die kans groter). Je kunt de besmette bestanden dus evengoed meteen wissen en de kluis leeg maken. Anders is het wanneer je niet zeker bent van de aard van de besmetting of het iets belangrijks betreft of je zou je vondst nog aan willen kunnen tonen. Denk ook aan meerdere gebruikers, die kunnen niet zomaar iets gaan wissen. In al deze situaties is het virus veilig opgeborgen in deze map. Het is er als het ware geïsoleerd, een virus kan er niet in of uit. Je kunt uit voorzorg zelf ook verdachte bestanden toevoegen, dat kan in de categorie Gebruikersbestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan