Avast bemoeit zich met Ad-Aware SE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Berichten
4.466
Even een vraagje.

Een paar dagen geleden heb ik Avast installed, omdat mijn Norton verlopen was, en ik geen zin had te verlengen, of om een clean install te doen.

Nu deed ik daarjuist een scan met Ad-Aware en op een bepaald moment krijg ik een scherm van Avast, dat mij vertelt dat een virus/worm gevonden is. Heb die in de kluis gestopt, volgens het advies.

Is dit nu normaal, of wat??

Gevonden zaken :

VBS: Zulu in local settings\temp\ en daar nog iets bij.
VBS:Malware , zelfde map
 
eigenlijk een goede vraag ;ik heb NOD32 en hetzelfde probleem want het scannen van ad aware wordt gestopt tot ik de te uitvoeren actie aanklik,ook als hij het bestand in quarentaine zet wacht hij op bevestiging.:(
 
Dit lijkt mij logisch vroeger dedecteerde bij mij norton zelfs het programma scandisk. Meschien is dit gewoon omdat het antispyware programma aan belangerijke windows bestanden zit.
 
Geplaatst door lamp
Dit lijkt mij logisch vroeger dedecteerde bij mij norton zelfs het programma scandisk. Meschien is dit gewoon omdat het antispyware programma aan belangerijke windows bestanden zit.

Kan zijn, maar waarom bemoeit een virussanner zich met ad-aware? Gebruikte verschillende jaren Norton, maar die heeft zich daar nooit mee bemoeit. Scan ik met avast alleen, dan vindt die niets ?
 
Het is realtime protection dat in gang schiet van avast.
Op dat moment gaat ad aware zich gedragen als een virus door aan die bestanden te zitten.
 
Geplaatst door lamp
Het is realtime protection dat in gang schiet van avast.
Op dat moment gaat ad aware zich gedragen als een virus door aan die bestanden te zitten.

Ik draai ook Avast! en Ad-aware < met scannen nergens last van. Ook voorheen NIS gedraaid, vond ook geen scandisk en zo. Van Zwam, al eens de temp geleegd? Scheelt het als je met Ad-aware in veilige modus scant? Dan leg je Avast als het ware stil.

Ik scan trouwens in deze modus > Perfom smart system scan, misschien scheelt dat ook.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina


Ik draai ook Avast! en Ad-aware < met scannen nergens last van. Ook voorheen NIS gedraaid, vond ook geen scandisk en zo. Van Zwam, al eens de temp geleegd? Scheelt het als je met Ad-aware in veilige modus scant? Dan leg je Avast als het ware stil.

Ga ik morgen even proberen. Bedankt alvast.
 
Oké Van Zwam, had er dit nog aan toegevoegd: Ik scan trouwens in deze modus > Perfom smart system scan, misschien scheelt dat ook.
 
Geplaatst door gezina
Oké Van Zwam, had er dit nog aan toegevoegd: Ik scan trouwens in deze modus > Perfom smart system scan, misschien scheelt dat ook.

Misschien wel, ik scan nu op aangepast, en alle onderdelen zijn daar aangekruist. Ik dacht dacht dat die veiliger was, maar....

Ik ga dit in het vervolg ook even proberen. :thumb:
 
Even voor het slapen gaan. Zo staat het bij mij, eigenlijk stel ik heel weinig in, hoe strakker afgesteld hoe meer Ad-aware misschien vindt en dus ook wat het niet moet vinden. :)

attachment.php


(plaatjes direct zichtbaar doen het niet in deze sectie)
 

Bijlagen

  • scan.jpg
    scan.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 86
Ja, heb even geprobeerd, om in veilige modus, de temps te verwijderen, maar daar krijg ik ze niet te zien ?

Het zijn er 2 die volgens mj vandaag zijn binnengeslopen. Morgen nog wel even kijken naar een andere oplossing
 
Een gelijksoortige melding staat op het Avast-forum: *klik*

Leeg ook even de map met tijdelijke internet-bestanden en als ik jou was zou ik toch even een Hijack This Log plaatsen mocht je dit probleem houden na nog een Ad-aware-scan. Waarschijnlijk weet je de weg al maar allee, toch maar even op een rij:

* Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

* Kijk hier voor uitleg Hijack This:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

* Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

* Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272
 
Ik heb vanmiddag alle tijdelijke internet bestanden verwijderd, Alsook in de local, alles behalve 2, die waren van vandaag. maar ik moest weg dus. Nu straks nog terug even scannen met ad-aware, avast, en moest ik dan nog problemen ondervinden, ja... dan zullen we onze vrienden van ASO even moeten inschakelen.

Alvast bedankt.:thumb:
 
Heb nog verschillende malen gescand. Avast zelf vindt niets, ad-aware ook niets, maar toch komt avast er weer tussen, met dezelfde meldingen, en dit ook na verwijderen van herstelpunten. Ik zal maar best eens een logje plaatsen bij ASO.

Even vergeten, met de sart scan wordt er niets gevonden. Maar deze vind ik eigenlijk niet afdoende. Maar ik denk dat mijn euro gevallen is. Ik had de items, in quarantaine, niet verwijderd. Ik denk daarom dat daar nog iets kan gezeten hebben. Maar dat is voor morgen.
 
Laatst bewerkt:
Ga het maar opgelost zetten. Mijn logje was zuiver, en eigenlijk ondervind ik niets bijzonders. Toch strange.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan