AVAST bij XP ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
Berichten
4.636
:) Op dit moment en NU werk ik bij een oude man met windows XP ( :eek: ) systeem heb beetje op-geschoond en defragmenteerd enz...enz..
:( In principe werkt alles redelijk goed en soepel, maar tijdens opstarten AVAST Antivirus duurt lang totdat die helemaal opgestart is, nu is mijn vraag of je ergens AVAST ook in instellingen opstart proces's versnellen kan of zoiets ?? :confused: zodat die ook vlotter aan komt en ook PC vlotter bruikbaar is ??
PC is helemaal schoon gedefragmenteert ( heb al verteld ) en er zijn helemaal geen onnodige bestanden tijdens opstarten aanwezig, alleen maar dus Avast en ctfmon, alles draait soepel wel behalve die avast tijdens PC opstart ...
--------------------
P.S. Via register misschien wat te doen ??
 
Laatst bewerkt:
Is het niet verstandiger om deze meneer te vertellen dat XP geen ondersteuning meer krijgt en dat je hier echt niet meer het internet mee op moet gaan?
Laat staan dat je betalingen doen en zo.

Ik zou het niet riskeren in ieder geval, ook al zet je er een antivirus en firewall op.
 
:( Snap ik je :( ...wat je bedoel :( en inderdaad heb dat tegen hem verteld :(
....... zei hij dat hij gebruikt PC niet anders voor dan Telegraaf te lezen, en zei hij dat door week of twee zal een laptop krijgen met windows 8 ...............:(
==========
:D weet zelf ook niet wat ik doen moet ....met man hij is me een ook vriend en wou ik alleen maar helpen ...
Hoop ik alleen maar ...:( ALS hij toevallig besmet raakt, dat straks als hij laptop gebruiken zal, dat besmetting via IP niet overdraagbaar zal worden ...of zoiets dergelijks ... :(
 
Laatst bewerkt:
Danis het simpel, als deze meneer (ook al is hij je vrined) toch het internet op gaat, dan is het zijn eigen risico.

Ik zou dan de free versie van AVG er op zetten, die is naar mijn mening stukken beter. Zet er verder wel iets van CCleaner op en nog zo eentje en dan maar hopen......

Wat je ook kan doen is er Linux Mint xfce opzetten. Als het toch is om de telegraaf te lezen, en als hij er toch meer mee gaat doen kan het totaal geen kwaad....er is zelfs een thema wat lijkt op XP......
Het is een optie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:D Nu ben ik thuis, ...en jawel ik heb hem verteld dat hij liever de PC even met rust laat totdat ik weer terug bij h'm kan komen hij heeft jouw commentaar ook gelezen :D en is er van geschroken
wist helemaal niet dat afgelopen met XP eindelijk is ( helaas :( ) ... Volgende keer zal ik proberen bij hem dus die Mint xfce opzetten, en totdat hij laptop zal krijgen ik zal hem vertellen dat hij niet zoooveel op Internet snuffelen mag, alleen maar krant lezen dus .. :D
 
Laatst bewerkt:
hahahahaha. Kijk wel eerst naar de specificaties van die computer en geef het anders even door. Dan kunnen we kijken wat we daar het beste op kunnen zetten.
Mint xfce heeft natuurlijk ook zijn geheugen nodig, al loopt dat goed met 512 mb.
Zit er minder in dan is Lubuntu een optie.
 
:( Kijk nu weer ...:( specifikaties van PC heb ik vergeten na te kijken .... jej jej :(
Maar denk dat wel zal moeten kunnen, uit mijn kop weet ik niet helaas dat ....:( en anders moet hij gewoon een weekje wachten totdat ik daar weer ben ....
:eek: Wie weet misschien zelf krijg ik mazzel en zal niets hoeven doen als maar intussen hij laptop zal krijgen, ...phuuh ik handelt ook niet zooo graag met XP meer, die PC daar zal liever bij hem voor onderdelen willen voor andere ook oude kapote systeem gebruiken ...:D
 
Laatst bewerkt:
Nou, als hij over 2 weken een nieuwe computer krijgt en hij wil deze niet meer, dan wil ik hem wel. Ik zet er dan Linux op en geef ze aan mensen met een lege beurs.
Of te wel, ik zet me in voor diegene die minderbedeeld zijn.
Dus denk maar aan mij, als het zo ver is. ;)

Succes!
 
:) Achh jongen weet ik niet mijn vriend is wel oud maar hij is ook beeeetje op gierige kant mens ....:d ik kan ook niet van hem zeer mooie Samsung S4 krijgen dat hij bij internet abonnement als cadeau gekregen heeft :D
En vermoed ik dat hij zal mij lastig ook met andere systeem bij mekaar krijgen vallen en deze PC alsnog voor onderdelen nog gebruiken..
 
Ik ben wel een vrouw hoor.....jongen...... ;)
Succes er mee. Gierig of niet, je kan het hem weleens voorleggen toch?
 
Dat trage opstarten zit hem bij AVAST in alle extra's, toeters en bellen.
Het is dan ook aan te raden om bijv. het vinkje bij Grimefighter tijdens de installatie uit te zetten. Grimefight is goedbedoeld, maar werkt van geen kant.
Als het al is geinstalleerd, dan even kijken of deze alsnog uitgezet kan worden.

Overigens hoeft u niet zo heel bang te zijn voor besmettingen bij XP, zolang u maar niet bankiert of iets koopt en on line betaald ermee.
Een virus dat via het ip-nummer overspringt bestaat volgens mij niet.

Dan nog dit: 1 antivirus product is absoluut geen garantie dat de pc veilig is, ongeacht welk besturingssyteem en ongeacht of het een betaald of gratis av-product is. Daarom adviseer ik iedereen altijd om naast een av-product dat permanent actief is, zoals AVAST free, er altijd twee andere av-producten naast te zetten, die dan natuurlijk niet permanent actief zijn , want dat geeft vaak problemen, maar die dan eens per week handmatig gestart moeten worden en een extra controle slag laten doen.
Maar ook dan is de PC nog steeds niet echt veilig. Als u echt veilig wilt zijn moet u de stekker uit de pc trekken.
 
Je spreekt je zelf wel wat tegen.
Eerst zegt je dat XP geen besmetting zal krijgen en daarna zeg je dat je de stekker eruit moet trekken, wil je niet besmet raken.

Tja, het enigste antwoord hier is natuurlijk dat XP niet meer moet worden gebruikt. Dat is een feit, een gegeven.

En ja, de beste antivirus is nog altijd degene die tussen het toetsenbord en beeldscherm inzit. Maar weet je, al denk je dat je veilig zit..................geloof mij nou maar, met Windows ben je dat zeker niet!
 
Beste mensen steker van XP is nu uit :D ...die ouwe man schrok zich toen ik hem zelf verhaaltjes vertelde dat niet meer ondersteund is enz..enz.. :D plus die commentaar van femke98 toen hij zag hij wou PC niet meer dichtbij komen, die word nu lekker opgeborgen en word voor onderdelen gebruikt bij een ander PC :D Als ik zelf ook goed nadenkt het is ook beter zo, en beter is voor mijn vriend windows 8 leren dan Linux ...... toch ?? :D
 
Je spreekt je zelf wel wat tegen.
Eerst zegt je dat XP geen besmetting zal krijgen en daarna zeg je dat je de stekker eruit moet trekken, wil je niet besmet raken.

Tja, het enigste antwoord hier is natuurlijk dat XP niet meer moet worden gebruikt. Dat is een feit, een gegeven.

En ja, de beste antivirus is nog altijd degene die tussen het toetsenbord en beeldscherm inzit. Maar weet je, al denk je dat je veilig zit..................geloof mij nou maar, met Windows ben je dat zeker niet!


Goed Femke, dan zal ik het nog een keer uitleggen wat ik bedoel: internet en PC/smartphones/tablets etc. zijn inherent onveilig, ongeacht welk besturingssysteem je gebruikt en ongeacht de soort beveiligingssoftware die je gebruikt. Als je met dat idee niet kunt leven moet je de stekker uit de PC en internet halen.
 
:confused: Lieve mensen ( :( geen ruzie plz ? ) ...ikzelf zal wel XP nog lang kunnen draaien zonder dat ik besmet kan raken enz.. ben namelijk zeer goed met fufjes en gevaren rond Internet en zoiets bekend :D :thumb:
:(:( Maar dit is ook geen mijn eigen PC en ik heb geen mogelijkheid elke dag daar bij mijn vriend aanwezig te zijn om hem over alle gevaren bij XP te leren enz.. :( heb ook een beeeetje zelf besloten dat stekker van PC uit moest en mijn vriend kan wel wachten op laptop dat hem beloofd is :D ...
Op andere kant dit bespaart mij ook hoop zenuwen nu van die systeem daar, en ik kan hem een mooie andere PC nog bij-prutsen met die onderdelen dat we eindelijk van deze ouwe hebben ...;)
 
Waarom ruzie? Niet van mijn kant hoor!
Goed idee dat hij nu de computer aan de kant heeft geschoven en jij zou dat ook moeten doen. ;)

Voor srpchulp nog even het volgende: elk besturingssysteem heeft wel wat. Maar mijn mening is dat Linux Mint en/of Ubuntu (of andere Linux varianten) veel veiliger zijn om mee te werken dan Windows. Immers, virussen en dergelijke worden gemaakt voor Windows pc (het zijn namelijk altijd .exe files en die doen lekker niets op Linux).
Ondanks dat je op Linux geen anti-virus hoeft t hebben en verder ook niet van al die schoomaakproggies, ben je als gebruiker altijd zelf nog verantwoordelijk voor wat je doet.

Klik niet op linken die er raar uit zien of kom niet op schimmige sites. Internet met je verstand. Maar de stekker eruit, zelfs op een Windowsbak is naar mijn idee helemaal niet nodig. Wel XP uiteraard!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan