Avast icoon ontbreekt rechts in werkbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bestmayo

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Berichten
22
ik gebruik al een jaar of 2 met tevredenheid Avast als virusscanner. Nu kreeg ik echter heel goedkoop McAfee en heb die ingeinstaleerd op mijn laptop. Echter werd mijn laptop heel erg traag ervan en hem toch weer eraf gehaald en Avast weer opnieuw er op gezet.
Echter nu heb ik niet zoals ik gewend ben de icoontje van Avast rechts ( naast het klokje) in mijn werkbalk staan. Ook het blauwe blok dat na opstarten steeds omhoog komt met de mededeling dat de updates weer gedaan zijn komt niet.

Ik heb de update en alles op automatisch staan.
Avast al meerdere keren opnieuw erop gezet maar ik blijf geen icoon krijgen...

Wat is er mis?
 
Mogelijk zijn er resten van mcafee achtergebleven.
Dat is te verhelepen met de mcAfee removal tool (engels)
Download eerst mcpr.exe
Verwijder dan avast via het configuratiescherm > programma's (xp > software)
Opnieuw opstarten.
Mcafee removal tool gebuiken en wederom opnieuw opstarten.
Dan zou avast weer goed te installeren moeten zijn.

mvg leo
 
Heb ik al gedaan op tip van McAfee helpdesk omdat ik McAfee niet goed weg kreeg...
Precies die link gebruikt van jou.....
Zal het nog een keer doen anders...
 
Nog een keer gedaan maar waar ik al bang voor was ( immers al geprobeert) is het probleem nog steeds niet verholpen....

Nog steeds geen avast icoons te zien rechts onderin...
 
Welk windows versie gebruik je?
Heb je alle (administrator) rechten om te installeren?
Kreeg je van de mcafee tool de melding "removal succesfull" (oid)
Kreeg je geen enkele foutmelding bij het installeren van Avast?

Een optie zou zijn om Avast niet weer te verwijderen, maar voor repair te kiezen.
Ik acht de kans niet groot dat dat nu helpt, meer een probeersel en mogelijk krijg je dan een melding die wat duidelijkheid geeft.

Ook is er een kans dat de computer besmet is met malware
omdat te controleren kun je twee programma's uit deze post gebruiken.
samen met een online scan b.v van eset
 
ik heb Xp en heb alle rechten om te installeren etc

Ik krijg geen fout melding en ook het verwijderen van mcafee was geslaagd volgens dat programma.
Ik Avast al eens gerepareerd...hielp ook niet.

Ik zal wel eens naar malware gaan kijken....
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het mogelijk dat die icoontjes zijn uitgeschakeld middels de opties in avast.
Het kan ook zijn dat in de opties van je windows taakbalk deze icoontjes op verborgen staan.
 
Hebt de stappen van malware en spyware gedaan...gescant ( vond redelijk wat en alles verwijdert) avast weer op nieuw erop...maar helaas probleem nog steeds...

zo ver ik weet heeft hij niets verborgen..
 
weet je zeker dat er geen vinkje staat in de opties?
Zoals in de bijlage
 
Vervelend probleem.
Het is niet alleen een icoon probleem, want je krijgt ook geen update waarschuwingen, w.s werkt avast niet of niet optimaal.
Heb je na/ tijdens mcafee een firewall geinstalleerd of een of anderw systeemtool, dan is het de moeite waard om te proberen die te verwijderen.

Wat anders misschien werkt is ook avast helemaal verwijderen met de verwijder tool (in de veillige modus gebruiken)
Ga daarna weer naar de normale modus en download ccleaner en gebruik dat volgens deze handleiding (ook het register opschonen.)
download de nieuwste avast en installeer deze en dan .......:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan