Avast! probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
905
Hallo allemaal,

Omdat mijn vorige virusscanner verlopen was (NOD32) heb ik voor een nieuwe gratis virusscanner gekozen: Avast!. Nu is er een probleem: nadat ik mijn computer opnieuw op had gestart na de installatie, kwam er na het Welkom-scherm van Windows, wel de bureaublad achtergrond, maar geen taakbalk, etc. Alleen de achtergrond. Na een paar minuten gaat hij dan pas verder met opstarten. Avast!, werkt verder prima, behalve één ding, wat misschien de oorzaak is van het lange opstarten: de kluis. Als ik Avast! open en dan op de linkerbovenknop Viruskluis druk, verschijnt het scherm wel, maar daar staan de volgende teksten:
Onder het tabblad:

Hervatten:

Initialisering van Kluisbestanden

Actie werd volbracht met fouten!

Foutenrapport:

Toepassing kan Kluis client niet gebruiken: (null)
--->Omschrijving: Viruskluis server is niet operatief. RPC communicatie gefaald.

Gedetailleerde informatie:

Initialisering van Kluisbestanden
------------------------------------------------------------------------------------------
Toepassing zal alle Kluisbestanden trachten in te laden vanuit de volgende server: (null)
------------------------------------------------------------------------------------------
Actie werd volbracht met fouten!

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen? Het is namelijk heel irritant dat het zo lang duurt voordat het bureaublad verschijnt.

Alvast bedankt,

Joren
 
Je had NOD wel op de juiste manier gedeïnstalleerd?
Avast loopt normaal gesproken als een zonnetje.
 
In avast! zit iets meer naar links een pijltje, waarachter Menu, Instellingen, Kluis zit. Daarin kun je de omvang van de kluis instellen. Is dat wel goed gegaan? (Hoewel, avast! hoort inderdaad als een zonnetje te lopen...)

avastkluislt2.jpg


NB: ik heb een skin gedownload, jouw menu kan anders van kleur zijn.
 
NOD32 is goed gedeinstalleerd.

De instellingen staan ook goed.

Ik heb ook op het Avast! forum rondgeneusd, en daar zijn ook veel RPC-problemen.

Joren
 
Er zijn wel RPC-problemen, maar in ieder geval deze werd opgelost. In een ander geval werd ook besproken dat door een uitvallen van RPC het systeem door de NTAuthority na 60 seconden zou worden uitgeschakeld, maar dat was een foutmelding die niet veroorzaakt werd door avast!, maar gemeld. (Dit soort afsluitingen kan er o.a. op duiden dat er een Rootkit-infectie in het systeem zit.) Ook jouw melding komt wel van avast!, maar dat wil niet zeggen dat de fout ook in avast! zit. Ik zou toch goed rondkijken, eventueel op de site of het forum van NOD 32. Wordt daar gesproken over "restanten" van NOD 32 die de installatie van een nieuwe AV frusteren?
 
Je kan ook even NOD32 opnieuw installeren, en dan deze opnieuw volledig verwijderen en dan even schijfopruiming draaien.
 
Het is niet gelukt. Maar ik heb nu een andere computer en daar werkt het wel. Toch nog bedankt allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan