avast scant 2 bestanden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Klopt het dat AVAST de onderstaande 2 bestanden niet kan scannen? Of wil dit zeggen dat er iets mis is? Op mijn desktop met Windows XP staan deze 2 files in het rapport na het scannen, maar op mijn notebook met Windows VISTA niet......

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spybot - Search & Destroy\Recovery\MicrosoftWindowsSecurityInternetExplorer.zip\sbRecovery.reg [E] Het archief is beschermd met een paswoord. (42056)
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spybot - Search & Destroy\Recovery\MicrosoftWindowsSecurityInternetExplorer.zip\sbRecovery.ini [E] Het archief is beschermd met een paswoord. (42056)

Denk dat de 2 bestanden een soort van herstelpunten zijn van spybot,maar waarom die niet gescand worden vind ik vreemd..
Is spybot mss actief op het moment van scannen met avast?

De 'teatimer' is wel altijd aan ja, maar die staat ook aan in VISTA.

Hmm kan het niet vinden waarom avast dit doet..
wel lees ik her en der dat het vaak gebeurt met name met zipbestanden..
Dus ik weet het niet sorry..
mischien iemand anders....
sucses marloes..

Bestanden die met een wachtwoord zijn beveiligd kunnen ook niet gescand worden.

Er zullen wel meer bestanden niet gescand worden tijdens een scan. Sommige anti-virus programma's geven dat allemaal heel precies aan, andere virusscanners doen dat niet of geven alleen enkele bestanden aan die niet gescand kunnen worden.

Bijvoorbeeld NOD32 geeft alle bestanden weer die niet gescand zijn, en een andere scanner zegt er helemaal niets over om de gebruiker niet in de war te brengen.

Bestanden die met een wachtwoord zijn beveiligd vormen ook geen enkel gevaar. Ook al zou er een heel eng virus in zitten. Pas wanneer dat virus wordt uitgepakt en actief wordt vormt het een gevaar. Een goede virusscanner zal tijdens het uitpakken van het bestand (dan wordt het bestand opnieuw op de schijf gezet) direct het bestand controleren en als het malware detecteert zal het wel geblokkeerd worden.

AVAST geeft inderdaad ook alles weer dat niet gescand kan worden. Van een aantal bestanden wéét ik dat het normaal is, maar hiervan was het me nooit eerder opgevallen. En ik vond het raar dat het op de ene computer in het rapport komt en op de andere niet, terwijl ik bijna exact dezelfde software draai met dezelfde instellingen. Alleen het besturingssysteem is dus anders. Maar ik denk na nog wat verder gezocht te hebben op Internet dat het met 'de kluis' (en de mogelijkheid aangebrachte veranderingen te herstellen) van Spybot te maken heeft, waar volgens mij bij XP wel wat in zit en in VISTA niet. Mijn zus had onlangs een virus. Ze kreeg daar een AVAST melding van en daarna een foutmelding; het virus kon niet verwijderd worden. Daarna bevatte het rapportbestand van AVAST steeds heel veel documenten die niet gescand konden worden omdat er een wachtwoord op zou zitten. Het waren onderdelen van Ad-Aware en Spybot en ook veel bestanden die volgens mij met systeemherstel te maken hadden. Dat laatste bleek te kloppen; het bleek een virus te zijn dat zich in systeemherstel nestelt. Sindsdien let ik beter op het rapport van AVAST! Vandaar mijn bezorgdheid. Bedankt voor het mee denken en de geruststelling!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan