avast! verouderd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vladje

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Ik hoop dat deze vraag niet elders is gesteld, ik heb in elk geval gezocht en ik kon hem niet vinden..
Ik heb avast! antivirus op mijn pc en ik krijg nu al een week na het opstarten de melding van Windows dat "het mogelijk verouderd kan zijn", met zo'n rood schildje met een kruis erop.:shocked:
Ik heb in de tussentijd wel wat vaker de virusscanner over de pc gehaald en tot nu toe is er geen virus gesignaleerd, gelukkig. Toch weet ik wel dat er iets aan veranderd moet worden! Ik heb avast! antivirus inmiddels ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, kijken of dat iets uit zou halen.
Herkent iemand dit misschien en zou degene mij dan alsjeblieft willen helpen?
Alvast bedankt!

Je hebt toch je gratis licentie key ingevoerd?

ja ik heb een gratis licentie key ingevuld.
is dat het probleem, zeg maar moet ik een betaalprogramma gaan kopen/ergens vandaan plukken?
want ik heb dit programma via mijn vriend en diens oom gebruikt het voor zijn hele bedrijf (vast wel de legale versie:p ) maar heel veel mensen hebben toch een gratis programma?

Avast is inderdaad gratis en legaal. Het enige wat je moet doen is registreren en dan krijg je een licentiekey toegestuurd. Deze is 1 jaar geldig, daarna moet je een nieuwe gratis key aanvragen.
Krijg je ook regematig updates van Avast?

uhm... er gaat een wereld voor me open!:p
volgens mij had ik een of andere illegale versie van die cdkey, ik had niks aangevraagd. nogmaals, ik had het programma via mijn vriend gekregen. die heeft er ook zo'n programmatje bijgezet met een heleboel cdkeys.
ik krijg ook vaak van die groene of blauwe schermen van avast! met een tekstje van : nieuwe updates. klopt het dat die updates meestal maar een half minuutje duren ofzo? ik heb echt nooit een langere update gehad.

Dat schermpje krijg je inderdaad maar een paar seconden te zien. Avast installeert die update automatisch. Dus ik zou zeggen: registreer je, vul je eigen key in, en dan zal het wel in orde zijn.

Laatst bewerkt:
uhm ik had een programmaatje erbij met cdkeys daar kon ik er eentje uitkiezen. ik heb dus niet een cdkey aangevraagd.
ik heb inmiddels even gekeken op de site van avast en daar inderdaad gezien dat je het ook zelf gratis kan downloaden. misschien is het maar het beste dat ik het daar aanvraag?
groetjes

En om ook nog even terug te komen op je eerste vraag: het Windows Veiligheidscentrum heeft netjes gesignaleerd dat je geen updates had opgehaald/gekregen van Alwil Avast!. Netjes geregeld toch?

inmiddels geeft windows ook niet meer aan dat het eventueel fout kan zijn. maar probleem is dus opgelost!
dank jullie wel :) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan