Avast vindt win32 dropper; andere scanners niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Hallo,

Mijn Avast vond een virus in een exe bestand genaamd win32 droper-gen (Drp). Volgens mij was dit bestand schoon en gehaald van een betrouwbare bron met comments zonder enige virusvermelding. Daarom heb ik het bestandje gescanned met Eset online virus scan en Housecall. Beide vinden vreemd genoeg niets. Ook mallwarebytes en superantisyware vinden niets.

Op google vond ik dat win32 dropper een trojanhorse is en gevaarlijk maar aangezien de andere scanners niets vinden twijfel ik of ik het bestand toch moet gebruiken of niet. Kan iemand advies geven? Is de melding van Avast vals?

Bedankt!

Martijn

wow bedankt voor het super snelle antwoord! Wist niet van het bestaan van deze pagina.

We weten wat Avast, Gdata zegt hetzelfde: Win32:Dropper-gen.
-Ikarus: not a virus
-TrendMicro-HouseCall: TROJ_GEN.F47V0716

de ander programma's vinden niets. Detectie verhouding: 4/46

Ok, als op Virustotal al 4 van alle het als een infectie beschouwen, dan is het zo goed als zeker geen false-positive.

Wat je kan doen is even nog een paar dagen wachten met installeren, & het dan nog eens naar Virustotal opladen & opnieuw laten scannen om te controleren of er nog meer bijkomen, of dat het na analyse door de genoemde AV's toch wel in orde blijkt te zijn (0/alle).

Soms zitten er in met name doch niet uitsluitend gratis downlaods iets virusachtigs dat bv. het gebruik naar huis belt, soms is het besmet met iets echt kwaadaardigs.
Altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Wat heb je gedownload?

bedankt voor het antwoord. Ik denk dat ik dan maar het zekere voor het onzekere ga nemen en alles ga opruimen.

Hallo,

Mijn Avast vond een virus in een exe bestand genaamd win32 droper-gen (Drp). Volgens mij was dit bestand schoon en gehaald van een betrouwbare bron met comments zonder enige virusvermelding. Daarom heb ik het bestandje gescanned met Eset online virus scan en Housecall. Beide vinden vreemd genoeg niets. Ook mallwarebytes en superantisyware vinden niets.

Op google vond ik dat win32 dropper een trojanhorse is en gevaarlijk maar aangezien de andere scanners niets vinden twijfel ik of ik het bestand toch moet gebruiken of niet. Kan iemand advies geven? Is de melding van Avast vals?

Bedankt!

Martijn

Hoi,

Kun je het bestand opnieuw scannen op virustotal.com en de link van de geanalyseerde bestand posten?
En kun je het bestand uploaden via mijnbestand.nl en de link van het geüploade bestand posten?

Laatst bewerkt:
bedankt voor het advies. Ik durfde het echter niet meer aan en heb alles verwijderd.

als je probleem is opgelost vink dan opgelost aan bovenaan rechts aub?

@Spocky,

topic heeft de status opgelost. Daarnaast wordt er na 2 weken geen reactie een mail gestuurd met de vraag om de topic op "Opgelost" te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan