avast virus scanner niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonj

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
ik heb het gratis programma avast virus scanner geinstalleert (waar ik nu spijt van heb). maar ik wil het nu verwijderen, maar het lukt niet .
ik doe het via controll panel add or remove programs.
blijft gewoon staan of er niks gebeurt.

iemand een oplossing?

heb je wel eerst de scanner uitgezet in taakbalk? als hij nog actief is kan je niet verwijderen

met jv16powertools kun je via 'verwijdermenu' het weghalen .

registertools -> registermanager en dan helemaal bovenaan links staat er verwijder menu en daar kun je dan de avast aanvinken en dan verwijderen klikken.

opstarten in veilige modus en de volledige map in program files verwijderen.

jeetje wat een rot programma ,krijg hem ook niet weg via veilige modus . nu heb even goed norton weer geinstalleerd , krijg je een conflict mededeling.
dat gaat lekker nog effe en ik moet windows opnieuw installeren.
of heeft nog iemand een idee?

ik dacht probeer het weer via controll panal , en ja hoor nu kreeg ik wel de opie om te deinstalleren . probleem opgelost. maar het blijven toch rare dingen die computers.

Geplaatst door simonj
ik dacht probeer het weer via controll panal , en ja hoor nu kreeg ik wel de opie om te deinstalleren . probleem opgelost. maar het blijven toch rare dingen die computers.
maakt het pas leuk, toch ?

simonj,

Ga even naar start-alle programma's-avast antivirus en kijk of daar uninstall avast antivirus staat.
Gebruik die.

Werkt het niet doe dan dit: start op in de veilige modus en ga naar start-zoeken-alle bestanden of mappen en zoek in deze computer naar het woord avast en verwijder alles wat er gevonden wordt ermee. En leeg je prulenbak daarna.

Ga daarna naar start-regedit-ok en klik op deze computer en dan ctrl-F en zoek naar avast en zodra er iets gevonden wordt, dan moet je het verwijderen en dan op F3 drukken zodra er weer iets gevonden wordt dan moet je dat ook weer deleten en ga zo door met F3 tot er niets gevonden word.

Restart de pc en alles zou dan in orde moeten zijn.

Geplaatst door saldos
simonj,

Ga even naar start-alle programma's-avast antivirus en kijk of daar uninstall avast antivirus staat.
Gebruik die.

Werkt het niet doe dan dit: start op in de veilige modus en ga naar start-zoeken-alle bestanden of mappen en zoek in deze computer naar het woord avast en verwijder alles wat er gevonden wordt ermee. En leeg je prulenbak daarna.

Ga daarna naar start-regedit-ok en klik op deze computer en dan ctrl-F en zoek naar avast en zodra er iets gevonden wordt, dan moet je het verwijderen en dan op F3 drukken zodra er weer iets gevonden wordt dan moet je dat ook weer deleten en ga zo door met F3 tot er niets gevonden word.

pas op, er staan ook files van avast onder de naam alwill ...

simonj,

Gebruik die.

Iik heb het op dezze manier geprobeerd met als gevolg dat ik nu een compleet nieuwe installatie van XP heb.
Wat een *KNIP* programma is dat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Topics van 2004 zijn allang niet actueel meer en mogen daarom met rust gelaten worden.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan