avast wil niet werken! shields laten zich niet inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb avast op de pc. nu blijkt dat,zomaar ineens, de beschermingshields niet werken. gevaarlijk dus!
je kunt deze inschakelen via een dashboard maar dat werkt niet, ze zijn niet aan de praat te krijgen.
ik heb toen, met veel pijn en moeite, avast weten te verwijderen en heb het daarna weer opnieuw geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde euvel.
wat kan ik doen nu?

er is niemand die mij kan helpen lijkt het wel. ik zit intussen wel met niet beschermde pc. is er een andere, goede en betrouwbare, virusbeschermer...?
 
Laatst bewerkt:
Vragen op het Avast forum denk ik!.
Misschien heeft Avast sowieso problemen want door Avast kon ik vandaag geen enkele Microsoft service gebruiken.
Geen Windows Live. Geen Windows updates etc.

Misschien is ie toe aan een update.
 
ik heb het eraf gehaald en laatste versie opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bestaat nog.
of er sprake is van algemeen probleem? het is op de pc van mijn vrouw, op mijn pc werkt avast goed!
 
Misschien is de licentiecode verlopen? deze zijn namelijk gratis opnieuw aan te vragen op hun website. (welke geloof ik elk jaar ofzo vernieuwd moet worden)
 
Misschien is de licentiecode verlopen? deze zijn namelijk gratis opnieuw aan te vragen op hun website. (welke geloof ik elk jaar ofzo vernieuwd moet worden)

dat is het dus niet! want ik heb opnieuw geinstalleerd en nieuwe code aangevraagd, heeft toch iets met windows te maken vrees ik
 
dat schiet dus ook niet op. Heb op forum bericht geplaatst. geen enkele reactie dus!

Dan hebben ze vast een telefoonnummer waar je ze op kan bereiken.
Denk dat ze toch echt meer verstand hebben van hun eigen programma dan wij hebben, waardoor je sneller van je probleem af bent.
 
Start ook eens op in veilige modus zonder netwerk mogelijkheden en kijk of de schilden dan wel werken.

Zo niet, dan heeft u misschien andere processen op de achtergrond draaien die met de schilden van avast in de knoop kunnen raken.

open dan taakbeheer en ga naar het tabblad processen. sorteer vervolgens op gebruikersnaam, en sluit 1 voor 1 alle processen onder uw gebruikersnaam, behalve explorer.exe, taskmgr.exe, en de ash- processen.
Controleer na elk afgesloten proces of u de schilden weer aan kan zetten. Onthoud ook even welk proces u afsluit, want, mochten de schilden daarna wel werken, dan weet u welk proces met avast in de clinch ligt. (deze kunt u eventueel hier weer posten, mocht u er niet achter kunnen komen waar deze bij hoort).

Help dit niet, dan ligt het probleem ergens anders, maar is dit in ieder geval uitgesloten.

PS
Als u niet weet hoe veilige modus moet worden opgestart:
start de computer opnieuw op en druk eigenlijk van begin af aan regelmatig op de F8 toets (vergeet zelf altijd wanneer het goede moment is xD). de toets ingedrukt houden help trouwens niet.
Als het goed is krijgt u uiteindelijk een keuzemenu waar ook veilige modus in zit.
 
nu wel! ik heb vraag daar neergelegd, maar intussen draait die pc met avg als virusbeschermer!
 
nu wel! ik heb vraag daar neergelegd, maar intussen draait die pc met avg als virusbeschermer!

zonder schilden is avast altijd nog beter dan AVG. snel er af halen die zooi.
Die schilden zijn een leuke extra realtime bescherming, maar zodra je malware opent of malfide websites bezoekt gaat avast toch wel piepen. Daarnaast altijd elke week even een volledige scan draaien, dan pas weer je zeker dat je geen malware op je pc hebt =)
 
avast is slecht heeft 7 sloten op de voordeur en geen 1 op de achterdeur
 
dus avast wegdoen? is avg beter dan?
 
mcafee schijnt de aller beste te zijn alleen betalend

ps ik zeg avast niet wegdoen jij doet wat je wilt ik zeg alleen maar dat geen zo'n goeie antivirus is
 
@ ctv

Wat bedoelt u hier precies mee?
avast is slecht heeft 7 sloten op de voordeur en geen 1 op de achterdeur

Als u hierbij op Trojans doelt, dan worden deze wel degelijk geblokkeerd door Avast.

ik zeg alleen maar dat geen zo'n goeie antivirus is
Ik gebruik zelf Avast nu zo'n 5 jaar, en heb in die periode niet een virus op mijn PC gehad.
Daarbij staat Avast in de meeste tests op gelijke voet met AVG.
 
Laatst bewerkt:
mcafee schijnt de aller beste te zijn alleen betalend

ps ik zeg avast niet wegdoen jij doet wat je wilt ik zeg alleen maar dat geen zo'n goeie antivirus is

Sorry, maar als je met zulke uitspraken komt, geef dan ook goede argumenten. McAfee heeft namelijk jaren geleden zijn naam al kapot gemaakt.

Avast is een vreselijk lichte en zeer betrouwbare scanner, zelfs een ingebouwde sandbox wat maar weinig software ze na doet. (die ook nog een fatsoenlijk werkt).

ik vraag me echter af of het probleem ondertussen is opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan