avast

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb , m.b.v.deze site,spionnagetroep moeten verwijderen.avast is mijn beschermware.Had deze dit tegen moeten houden?Of is dit te veel gevraagd?Mocht avast het erbij hebben laten zitten dan zoek ik een wel betrouwbare.Ik heb McAfee,NORTON en Kadinsky o.i.d.al in het verleden gehad.Allemaal met ,vooral helpdesk beperkingen.Nu dacht ik aan AVG.Wie heeft er ervaring mee?
groeten en bedankt

Avast is een VIRUS scanner en een hele goede ook!!
Jij bent in de war met Spyware en daar heb je andere software voor nodig!!

AVG is een prima anti-virusprogramma.

Kijk hier voor meer informatie over het beveiligen van je pc.

En Kadinsky, leuke virusscanner:p

Minimaal op pc:

- 1 anti-virusprogramma ( niet meer )
- 1 firewall ( niet meer )
- 1 anti-spywareprogramma ( mag meer )

Anti-spywareprogramma's die preventief werken zijn oa:
- Spywareguard
- Spywareblaster
- Spybot Search & Destroy met TeaTimer en Shield aan.

Anti-spywareprogramma's on demand scanners:
- Ad-Aware
- Spybot S&D

Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
En de beste manier om spyware te voorkomen is door gewoon niet teveel "verkeerde en foute" dingen te downloaden. Het komt niet zomaar op de pc, het wordt meestal mee geinstaleerd met programmas waarbij je bij voorbaat al kon bedenken dat het geen zuivere appels is.

@ jjw,
Dat is waar, maar spyware kan ook op je pc komen door veiligdheidslekken bijvoorbeeld ook al ben je erg voorzichtig of door bezoeken bepaalde pagina's.
En daarvoor is bijv. Spywareblaster erg handig.

Dat is wel zo, maar die manier van spyware verkrijgen gebeurdt zelden.
Tenminste uiteraard voor ieder anders aan ervaring maar meestal gebeurdt het toch doordat men denkt, oh wat een geinig programma, laat ik het eens downloaden en instaleren. Zoals "hoe kan ik mijn mede msn overnemen en de macht over zjn pc verkrijgen" soort achtige programmas. En daar gaat het vaak fout. Maar het kan nooit geen kwaad om een goed programma op de achtergrond mee te laten draaien.

Via ActiveX lekken en via lekken in IE kan er meer binnen komen dan je denkt, niet voor niets zijn er zoveel programma's op de markt.

En je hoeft niet perse een programma aan te hebben staan , met Spywareblaster worden oa wijzigingen in het register aangebracht, waardoor het via ActiveX en sites lastiger wordt.

Conclusie: je kan zonder zo'n programma, maar het is handig als je er een hebt.:thumb:

Allemaal vriendelijk bedankt.Het is mij volkomen duidelijk.
groeten Sytske

Absoluut waar, ik ga er altijd maar van uit dat mensen dit standaard uit zetten, excuus voor het verkeerd denken. Ik zelf heb het uit staan, dan vergat ik te melden.

Maar goed, de topic starter weet voldoende begrijp ik.
Sterkte in de spyware strijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan