AVG 2011 Free edition & Microsoft Security Essentials

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Ik kreeg van een goede bekende van mij een vraag of het mogelijk is om AVG 2011 te installeren terwijl het van Windows 7 voorziene computersysteem ook al Microsoft Security Essentials (MSE) geïnstalleerd heeft.
Bij installatie van AVG 2011 komt namelijk de melding tevoorschijn dat MSE dan eerst verwijderd moet worden.

Wat is de beste oplossing:

MSE verwijderen en AVG 2011 Free Edition installeren.

MSE geïnstalleerd laten en AVG 2011 Free Edition niet installeren.

Toch een mogelijkheid zoeken om beide te installeren. (indien ik voor deze zou willen kiezen, wat bied deze keuze dan voor voordelen)
AVG 2011 heeft overigens samen met MSE op dit systeem gedraaid, maar nu er geupdated moest worden naar versie 2011 dient dus eerst MSE verwijderd te worden alvorens AVG 2011 Free Edition te kunnen installeren.


Bij voorbaat bedankt voor uw antwoord !!

Mvrgr. Mark
 
Hoi,
het is zowieso aan te bevelen om maar 1 security/antivirus programma op je pc te draaien (2 kapiteins op 1 schip weet je wel). Met MSE heb ik geen ervaring omdat ik 't niet gebruik, met AVG-free heb ik wel ervaring maar dan in de negatieve zin (4 update blunders in 1 jaar tijd) en de vervelende pop-ups om toch vooral te updaten naar versie 2011 terwijl ik tevreden was met 2009.
Wat ik je wél kan aanbevelen is Avast Free (op de officiële site zoek je je rot,vandaar deze) na eenmalige registratie gratis voor een jaar en daarna opnieuw registreren/activeren en zo gaat 't eindeloos door. Ben er erg tevreden over! (maar dat is persoonlijk)
Succes.
 
Ik gebruik mse (Microsoft security essentials) werkt altijd goed! Geen meldingen geen gezeur over licenties ect, ik zeg: doen!

Windowsfaq
 
Het beste antwoord m.i. :thumb:

Om misverstanden te voorkomen hier toch een kanttekening bij: je moet inderdaad nooit twee anti virus programma actief hebben die beide permanent actief zijn en alles in flight controleren, dat klopt. Maar is wel zo verstandig om één AV-pakket te hebben voor de permanente controle, bijv. AVAST free en daarnaast één AV-pakket dat passief aanwezig is waarmee eens per week nog eens een extra controleslag gedaan wordt, biv. een pakket als Malwarebytes Anti-malware of Emsisoft Anti-Malware. Die vullen elkaar perfect aan.
 
Ja als de updates je in de steek laten (avg) wordt het sowieso lastig. Dit geldt uiteraard voor alle AV pakketten. Avg-free wat 4x blundert mcafee ook al een paar keer in loop der tijden, waar dan wel veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
Met AVast-free ook positief ervaring, ook een paar onterechte bleek achteraf met nod 32 op andere pc wel goed te zijn, maar beter iets te snel als helemaal niet, om ellende te voorkomen.
Zelf zou ik MSE kiezen boven avg-free gezien de opmerkingen en geen gezeur over licenties, doet gewoon zijn werk (net als alle andere AV's).
Zelf gebruik ik comodo free internet security(zit alles op en aan), bij installen de toolbar niet mee installen (tenzij je dit wel wilt), bij Windows7 firewall en bitdefender handmatig de (service) uitzetten, bij lagere versies van Windows de firewall.
Mijn ervaring is dat bij alle Gratis internet security/firewall pakketten de windows firewall niet wordt uigeschakeld, Twee firewalls is ook 2 kapiteins...... !

Succ6 met je keuze
 
Heb zelf de comodo firewall als stand-alone,de Windows firewall schakel ik altijd zelf uit.
 
Hallo,

Bedankt voor al jullie tips en adviezen.
Ik heb de keuze gemaakt om MSE te verwijderen en een andere virusscanner te installeren.
Ik ben altijd een tevreden gebruiker gewest van AVG maar zag nu in de tests dat Antivir momenteel als beste gratis virusscanner uit de bus komt. Deze heb ik nu dan ook geïnstalleerd en alles werkt naar tevredenheid. Deze virusscanner kan ik anderen dan ook van harte aanbevelen.

Mvrgr. Mark
 
Hallo,

Bedankt voor al jullie tips en adviezen.
Ik heb de keuze gemaakt om MSE te verwijderen en een andere virusscanner te installeren.
Ik ben altijd een tevreden gebruiker gewest van AVG maar zag nu in de tests dat Antivir momenteel als beste gratis virusscanner uit de bus komt. Deze heb ik nu dan ook geïnstalleerd en alles werkt naar tevredenheid. Deze virusscanner kan ik anderen dan ook van harte aanbevelen.

Mvrgr. Mark

MSE is veel sneller dan avg en belast je processor zo min mogelijk.
Is het omdat het van Microsoft is?
Want avg heeft nogal wat bugs. met updates ect.
Waarom avg en niet MSE?
 
Altijd een fan van AVG geweest, maar de laatste maanden toch wat minder positieve puntjes met AVG gehad. Inderdaad traag, zoals hier door meerdere gesteld wordt, maar erger is dat ik gisteren een PC had met Windows 7 en AVG waarbij AVG toch mooi een kwalijk virus had doorgelaten (Systemtool 2011). Bovendien was AVG daardoor uitgeschakeld. Door deze negatieve ervaringen geef ik op dit moment de voorkeur aan AVAST.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan