AVG 8.0 blokkeert msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hey

Ik heb vandaag mijn nieuwe laptop binnengekregen, en heb hier AVG 8.0 op staan. Hier zit ook een firewall in. Deze firewall blijft mijn Windows Live Messenger blokkeren. De eerste keer dat ik mij wilde aanmelden, vroeg AVG of ik de verbinding wilde toestaan/blokkeren. Ik heb natuurlijk op toestaan geklikt, en op onthouden geklikt. Nog steeds wil hij niet aanmelden. De probleemoplosser geeft ook aan dat hij geblokkeerd wordt door een fw. Zonder AVG doet WLM het dus wel, maar dat is geen optie. ;)

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de fw moet configureren zodat WLM het weer doet? Ik heb weinig ervaring met AVG namelijk ;) (en al helemaal niet met AVG icm Firewall)

Alvast bedankt,
Niek

(PS. XFire en uTorrent werkten wél meteen, na op "toestaan" te hebben geklikt.)

Edit: Ik kan nu ook niet meer in de mappen in mijn thuisnetwerk komen, hoe kan dit wel?

Laatst bewerkt:
Schakel de firewall eens uit en probeer wlm nog eens, dan weet ej zeker of het daaraan ligt.

Ik gebruik zelf avg ook niet als firewall. Maar meestal moet toegang tot netwerkmappen en dergelijke bij opties worden ingesteld. Daar staan de thuisnetwerkdingetjes die je kan aanvinken.

(Zoals ik al zei :p) Zonder AVG werkt alles wél.. En als ik in AVG onder Firewall op opties druk, staat er volgens mij weinig om in te stellen.. Ik kan verder ook niets vinden over poorten openen oid..

Makkelijkste oplossing:
Schakel de firewall van AVG uit en laat de rest van AVG aanstaan en installeer ondertussen een andere (gratis) firewall.

In de hoop dat ondertussen iemand die wel AVG met alles erop en eraan heeft je kan verder helpen.

Ikzelf heb alleen AVG tegen virussen en Sygate als firewall, werkt heel goed die laatste en je kan bij options op het tabblad network neighborhood overal vinkjes zetten bij "allow...."

Een mailtje naar AVG sturen is mss ook nog een optie?

ik zal je opties eens overwegen.. Is Sygate trouwens een beetje licht (maw. geschikt voor laptops)?

Zeer licht, dat is de reden dat ik het heb gekozen...

Ik kijk net ff in taakbeheer en wat betreft mijn CPU (een AMD Turion 64 2.0 GHz) schommelt smc (proces van sygate) tussen 0 en 2% en geheugengebruik is iets meer dan 12 MB...

Heel wat lichter dus in vergelijking met andere firewalls en securitysuites...

oké.. ga ik het zo proberen ;)

als iemand nog een avg-oplossing heeft, altijd welkom :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan