AVG 9 NL emailscanner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Door een probleem met Avast 5 UK heb net AVG9 NL geïnstalleerd onder Windows 7 Home Premium NL.

Het valt mij op dat bij het onderdeel emailscanner vermeld staat dat de geïnstalleerde
emailbescherming Microsoft Outlook betreft, terwijl mijn standaard programma
Thunderbird Portable is.
Er staat tevens totaal gescande emails 0 terwijl er toch zeker een heel stel zijn binnengekomen.
Ik heb niet gevonden waar en hoe ik dit zou kunnen instellen.
Daarom mijn vraag gaat er iets mis en zo ja, wat moet ik doen?:confused:

Thunderbird ergens als standaard email-client instellen?

die 0 gescande mails is omdat je AVG de mails van degene die als je standaard mail programma is ingesteld scanned.

Meer weet ik ook niet, sorry.

Bedankt voor de reacties, maar op de daarvoor bestemde plek in Windows staat
Thunderbird als standaard.

Waarom die teller op 0 blijft staan, dat kon ik zelf ook bedenken en dat was ook de reden
van mijn vraagstelling.

Heb je wel de goede versie gedownload? Heb zelf de free version en die scant al m'n e-mails zowel van Windows Live Mail alswel m'n MSN-account.
Klik

Heb je wel de goede versie gedownload? Heb zelf de free version en die scant al m'n e-mails zowel van Windows Live Mail alswel m'n MSN-account.
Klik

Zal waarschijnlijk komen omdat dat o.a. een programma is die gecheckt word op mails. Echter, zal hij Thunderbird portable (Het portable gedeelte zal dan wel gezorgt hebben dat het niet herkent werd als Emailclient) zelf moeten toevoegen.

Desondanks dat ik zelf ook AVG9 gebruik, heb ik ook geen idee hoe het erin gezet zou moeten worden.

Heb net zelf ook even gekeken of het mogelijk is om een portable mailprogramma toe te voegen, maar ik zag (net als Probleempjes) geen mogelijkheid daarvoor.

Ga er dus maar vanuit dat de e-mail scanner van AVG een geïnstalleerd mailprogramma moet vinden, dus dat een portable versie niet geschikt is daarvoor.

Tijs.

Ter jullie informatie ThunderbirdPortable staat gewoon op en werkt van mijn hardeschijf.
Portable wil zeggen, dat je de hele handel op b.v. een USB stick kunt zetten waarmee ja dan
op een andere pc of laptop kunt werken en je dan alle mailtjes tot je beschikking hebt.

Verder zoekende blijkt, dat je "persoonlijke e-mailscanner" moet instellen,maar dat is me een potje
ingewikkeld.
Gelukkig bleek door verder te zoeken dat er een bestand is, waarmee je dit en andere zaken kunt instellen.
Het bestand is avg_free_stf_eu_90_790a2730.exe

Er verschijnen nu popups, dat er met mijn twee providers contact wordt gezocht en in de interface staat
"persoonlijke e-mailscanner" en dat 8 e-mails zijn gescand.

Dus hopelijk is alles nu naar wens.

Het is overig erg knullig van AVG want met Avast heb je hier geen omkijken naar.

Allemaal bedankt voor het meedenken en een goed weekend.

Laatst bewerkt:
Precies, je hebt het programma dus niet geïnstalleerd in Windows. Vandaar ook dat je het programma in Windows niet kunt kiezen als standaard e-mail client-programma, eenvoudigweg omdat Windows niet weet dat het programma op de harde schijf staat.
Dat Thunderbird in een map op de harde schijf staat ipv. op memory-stick verandert daar niets aan.

Tijs.

Precies, je hebt het programma dus niet geïnstalleerd in Windows. Vandaar ook dat je het programma in Windows niet kunt kiezen als standaard e-mail client-programma, eenvoudigweg omdat Windows niet weet dat het programma op de harde schijf staat.
Dat Thunderbird in een map op de harde schijf staat ipv. op memory-stick verandert daar niets aan.

Tijs.

Sorry maar je moet niet zo snel je conclusies trekken.
ThunderbirdPortable is een apart programma, dat je in Windows installeert.
Hoe zou AVG het onder de noemer "persoonlijke e-mailscanner" anders kunnen vinden.?

Omdat het in Windows als standaard mailer geregistreerd staat.

Ok, ik denk dat hier precies staat wat je moet doen. Heb het zelf nagespeeld, en komt hierop neer:
1. Deïnstalleer AVG (er is helaas niet de mogelijkheid om de installatie aan te passen).
2. Installeer AVG opnieuw, kies Custom installation en zodra je in Component Selection komt, vink onder E-mail scanner uitsluitend "Personal E-mail scanner (for all other e-mail applications)" aan. Vink niets anders aan dan dat.

Succes,

Tijs.

Ok, ik denk dat hier precies staat wat je moet doen. Heb het zelf nagespeeld, en komt hierop neer:
1. Deïnstalleer AVG (er is helaas niet de mogelijkheid om de installatie aan te passen).
2. Installeer AVG opnieuw, kies Custom installation en zodra je in Component Selection komt, vink onder E-mail scanner uitsluitend "Personal E-mail scanner (for all other e-mail applications)" aan. Vink niets anders aan dan dat.

Succes,

Tijs.

Bedankt, maar zoals je hebt kunnen lezen, is het met dat exe proggie wel mogelijk
om de installatie aan te passen.

Als je zoals ik eerder met Avast een probleem had, ligt het niet voor de hand dat ik,
wat ik normaal wel doe, voor een custom installartie kies.
.
Het is overigens wel eng van begrip, om in deze tijd maar standaard van Outlook
uit te gaan.

Ik heb het zelf getest: Als je niets aanpast dan wordt automatisch de e-mail scanner plugin van Outlook geïnstalleerd (en dus niet die "Personal E-mail scanner"). Je kunt maar 1 e-mail scanner actief hebben heb ik geïnterpreteerd uit mijn laatstgegeven link.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan