AVG AntiSpyware vraag om floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb, op zoek naar Ewido, AVG AntiSpyware geinstalleerd. De ene schijnt de andere overgenomen te hebben.

So far so good. Na installatie blijft AVG om een floppy vragen. Doe ik om het even welke flop in de drive, dan is het goed en gaat mn drive om de zoveel seconden ratelen.

Verwijder ik de flop dan verschijnt het bekende "afbreken, nogmaals, doorgaan" venster.

Iemand soortgelijke rervaring? Ik heb niet de indruk dat ik ergens kan instellen dat A:/ tijdens een scan dient te worden overgeslagen.

Waarschijnlijk heb je zelf een flop er eerder uit gehaald.

Heb dat verschijnsel niet gehad,en ook nog niet tegen gekomen.

Ga in verkenner op de Flop staan open het,erna op C gaan staan en openen,flop er uit halen,moet het over zijn

Even voor alle duidelijkheid; het probleem doet zich alleen voor tijdens een scansessie van AVG antispyware.

Tip opgevolgd, geen verbetering.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 18
Update:

AVG verwijdert, spybot en nod32 een uitgebreidde scan laten doen in veilige modus. Geen meldingen, virussen en/of spyware aangetroffen.

Nu blijkt de fout zich ook in veilige modus voor te doen, dus lijkt het me los te staan van AVG-as.

Misschien dit...?

Hai!

Misschien een beetje laat (lees 't nu pas), maar mocht je er nog last van hebben, dan denk ik, dat het AVG-proggie probeert een back-up-scanner te kopieëren. Je kunt namelijk (o.a. bij de installatie) kiezen om zo'n schijf te maken. Mocht je PC ineens niet goed werken, dan kun je met zo'n schijf je PC scannen, zonder dat je PC iets van de harde schijf opstart. En dus kan AVG op 't floppy onbesmet scannen. Alhoewel ik me afvraag, of het tegenwoordig nog wel kan met NTFS-formateringen...

Maar probeer dit eens... 3 of 4 lege diskettes klaarleggen, als de PC er om vraagt de 1e erin en opnieuw klikken, later vraagt ie het weer, dan 2e flop erin, 3e ook en eventueel 4e ook. Dan denk ik dat het voorbij is.

Zoniet, dan denk ik dat er nog een verwijzing ergens staat naar de A-schijf. Maar waar weet ik dan ook niet. Sterkte in elk geval!

Hai!

Misschien een beetje laat (lees 't nu pas), maar mocht je er nog last van hebben, dan denk ik, dat het AVG-proggie probeert een back-up-scanner te kopieëren. Je kunt namelijk (o.a. bij de installatie) kiezen om zo'n schijf te maken. Mocht je PC ineens niet goed werken, dan kun je met zo'n schijf je PC scannen, zonder dat je PC iets van de harde schijf opstart. En dus kan AVG op 't floppy onbesmet scannen. Alhoewel ik me afvraag, of het tegenwoordig nog wel kan met NTFS-formateringen...

Maar probeer dit eens... 3 of 4 lege diskettes klaarleggen, als de PC er om vraagt de 1e erin en opnieuw klikken, later vraagt ie het weer, dan 2e flop erin, 3e ook en eventueel 4e ook. Dan denk ik dat het voorbij is.

Zoniet, dan denk ik dat er nog een verwijzing ergens staat naar de A-schijf. Maar waar weet ik dan ook niet. Sterkte in elk geval!

Topic voortaan eerst goed lezen,gaat over AVG AntiSpyware geinstalleerd en niet over de AVG vires scanner:o

Ahum...!

Topic voortaan eerst goed lezen,gaat over AVG AntiSpyware geinstalleerd en niet over de AVG vires scanner:o

Eeehhh... Ik ben bang dat je gelijk hebt. Sorry dan, wilde ook net gaan slapen (oorzaak, denk ik?)... :o

Maar AntiSpyware heeft dus ook zo'n mogelijkheid niet? Dan vrees ik dat ik het niet meer weet. Of heeft er ooit iets van SpyWare op een floppy erin gezeten en probeerd het nog steeds te verwijderen?

Okay... Mijn ideetjes zijn op...! Wederom suc7 ermee en sorry!! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan