avg antivirus

• Onderwerp starter Onderwerp starter ake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ake

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hallo computergenoten.
Ik heb net voor de tweede maal mijn avg antivirus scanner verwijdert. Het schijnt eindelijk gelukt te zijn want ik kan normaal gesproken niets meer van het programma op mijn computer ontdekken. Deze scanner heeft bij de opstart van mijn computer in het verleden zoveel activiteit op de harde schijf veroorzaakt dat ik bij het opstarten van mijn computer eerst een kop koffie moest gaan zetten voordat ik ook maar iets op de computer kon gaan doen.Ik weet niet of het eraan gelegen heeft dat ik wel drie verschillende antivirussoftware programma's op mijn computer had staan maar ik heb die nu op een na allemaal verwijdert en dat geeft wel meer rust in de computer kast.
Nu ik echter Avg verwijdert heb en ik via ctrl alt del naar de op mijn computer werkzame programma's kijk zien ik nog steeds dat AGV op mijn computer ergens actief bezig is.
Weet iemand hoe dat kan? Ik heb het programma verwijdert en de computer opnieuw opgestart. Ook zie ik dat rechts onderaan de balk het Avg logo nog steeds aanwezig is. Is dat misschien de oorzaak en hoe kan ik dit logo verwijderen?
Alvast bedankt voor jullie expertise, Groetjes Ake

Meer dan één virusscanner op je pc is in principe nooit goed, ze kunnen elkaar in de weg zitten. Op zich is AVG Free geen slechte keus, want gratis en hij vraagt niet veel van je pc. Heb je hem verwijdert via je configuratiescherm?
Welke heb je nu nog geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
installeer avg opnieuw

download & installeer revo (de gratis versie)
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Klik het logotje van avg weg

open revo ,ga op avg staan & met de rechtermuisknop >verwijderen
ondertussen start avg uninstaller op ,deze procedure afmaken...

nu bij revo op volgende drukken >alles selecteren >verwijderen ja
deze procedure volgen en afmaken
pc herstarten. klaar!

Laatst bewerkt:
agv virusscanner

Hoi Snijworst
Bedankt voor je snelle reactie
Momenteel heb ik de virusscanner microsoft security essentials laten staan.
Ik hoop dat deze een goede keus is.
Is er iets wat ik kan doen om het nog achtergebleven Avg programma met het logo onderaan rechts van de balk te verwijderen?
Groetjes Ake

agv

Hoi Jetro
Ik heb het hele programma reeds een paar maal verwijdert. Maar de logo onderaan de balk blijft staan en die is niet net als een link op het scherm te verwijderen.
Of moet ik weer alles opnieuw installeren en dan een andere strategie volgen?
Bedankt voor het meedenken
Ake

als agv weer geïnstalleerd is dan kun je met de rechtermuisknop dat programma uitzetten (inactief)
wanneer revo opgestart is (werkt net als software toevoegen/verwijderen) dan zal alles
worden verwijderd.
en bij het herstarten zal ook het logo enz weg zijn.

Er zijn methodes voor het van deïnstalleren van AVG: hier
Gebruik de AVG remover die hoort bij jouw versie van besturingssysteem (de 32-bit of de 64-bit versie).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan