AVG internet security 7.5 werkt niet samen met een thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannyh

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
hallo allemaal,

wie heeft voor mij de oplossing op de volgende vraag.
Sinds kort heb ik AVG internet security 7.5 op mijn xp home geïnstalleerd.
Thuis heb ik via een thuisnetwerk nog een pc met xp pro eraangekoppeld.
Het volgende probleem doet zich voor: De host computer met xp home kan wel op het
internet met avg maar de xp pro client pc kan dus geen gebruik maken van het internet zodra de firewall van avg internet security 7.5 aan staat.
Wie heeft een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

alvast bedank en groetjes van jeanny

Staat er een optie als internet / netwerk delen aan in de firewallinstellingen van AVG?

de optie: internet sharing connections is kan ik wel toestaan ipv blokkeren maar dat houdt dan in dat vervolgens al het inkomende en uitgaande netwerkverkeer er toegang toe heeft en dat is niet de bedoeling. Dan dient de firewall niet meer als firewall.
Bedankt voor de reaktie Michael.
Eigenlijk wil ik de xp pro pc die als client ingesteld is toegang verlenen maar niet iedereen. Hoe kan ik dan de pc in het thuisnetwerk alleen toegang verlenen.
Toegang is ook verleend in windows: internet delen. Probleem zit bij AVG firewall

Bedankt voor de reakties

hoi snowman, bij de LAN instellingen van internet opties staat dus proxy server niet bij
mij aangevinkt.

bedankt voor je reaktie

groetjes jeanny

Als je die optie toestaat, wordt dan ook het verkeer naar de pc met vast internet ook niet meer nagekeken?
Het geldt toch alleen voor de pc die internet '' krijgt ''.

Ik heb ook IS van AVG en heb ook een netwerkje thuis.
Geen probleem met de 2e pc, die kan gewoon internet op.

Misschien dat je hier eens kan kijken:

AVG firewall configureren, profiel of profiel overschakelen of netwerken, misschien dat je hier iets moet veranderen.
Misschien dat "alle netwerkgebieden" niet is toegewezen of iets.

Tsja, ik weet het anders ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan