AVG met win98 1e ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Een kennis werkt met win98 (1 ed) met daarop norton anti virus. Dit draaide niet al te vlot op sommige momenten. Het opstarten van Norton duurde behoorlijk lang. Dus hebben we norton antivirus eraf gegooid via een Norton removal tool. Dit met de bedoeling om er AVG op te installeren. Via de site van avg werd de free versie gedownload en geprobeerd te installeren. Dit lukte echter niet. Op het einde werd de installatie afgebroken en kwam er de foutmelding in verband met "sporder.dll".
Kan avg niet geinstalleerd worden met deze win versie?
Of zijn er nog andere gratis antivirus progs die wel werken?

AVG Anti-Virus zou moeten werken op 98.
Fout in het dll bestand, welke melding krijg je precies?
Je kan hier de originele versie van sporder.dll direct downloaden. Uitpakken en in de Veilige Modus deze nieuwe overschrijven met de oude/foute.

Als je een andere scanner wilt, kan je Avast of AntiVir proberen. Allebeide gratis en goed!

Laatst bewerkt:
Deze dll had ik al gedownload en op de goeie plaatst gezet maar geen verschil.
Wat de exacte foutmelding is zou ik eens moet zien.
In ieder geval heb ik nu ook Avast gedownload om misschien deze te installeren.

Janhm, je was net iets te laat:)

Hendrikcl,
Avast is ook een goede, dus als die werkt is dat prima.

Maar waarom gebruikt de kennis nog steeds de 1e editie?

ja, ik zag het :)
Het is moelijk om een AV te vinden voor W98.
Je hebt snel foutmeldingen of het programma vraagt te veel van de PC.

Ja, niet makkelijk maar als Avast goed draait zou ik het zo laten.

Janhm,
Ik weet niet of het probleem wat beschreven staat in jouw link direct hier mee te maken heeft.
Maar als het wel zo is, kan je bij Housecall een online-virusscan draaien.

Janhm, je was net iets te laat:)

Maar waarom gebruikt de kennis nog steeds de 1e editie?

Waarom? Voor hetgene hij die pc toch maar nodig heeft is dat voldoende. Win98 was indertijd geinstalleerd (legaal) toen hij die pc kochte.

Avast doet het ondertussen goed.
Der is nu wel nog een ander probleem opgedoken.

Voor de installatie van avast had ik eerst een image genomen op een apparte partitie.
Na installatie van Avast een grondige scanbeurt laten doen waarbij een aantal "trojans" gevonden werden. Deze zijn echter nooit gevonden door Norton die er eerst opstond. Uiteraard alle gevonden zaken in quarantaine gezet en na de scan een herstart gedaan.
Het probleem is nu dat geen enkel programma nog wil starten. Telken wordt gezocht naar "taskdrv32.exe'" en dat is iets dat Avast verwijderd heeft omdat het een trojan was. Deze file dus even teruggezet via de gemaakte image. Nogmaals laten scannen en nu deze file niet in quarantaine laten zetten maar gewoon overslaan. Nu wil nog geen enkel programma starten gezien blijkbaar telkens deze file aangeroepen wordt en Avast deze dan ook telkens tegenhoud. Avast even afsluiten en alle programmas werken zoals het moet.

Nu de vraag: verwijderen is niet echt een goed idee omdat niks dan nog werkt maar het zou een trojan zijn. Avast kan het ook niet repairen. Wat is hier nog te doen?

Dan heeft die trojan alle exe-bestanden geinfecteerd, want taskdrv32.exe is echt een trojan.
Hier informatie over het process.

Als je naar Taakbeheer gaat ( start - uitvoeren - taskmgr ), zie je daar onder Processen ook taskdrv32.exe staan?
Dan moet je die uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan