AVG: nog een keer opnieuw opstarten ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
AVG blijft maar steeds met dezelfde vraag komen of ik de pc opnieuw wil opstarten om het nieuwe updateproces te kunnen voltooien.

Dat heb ik nu vijf keer gedaan. De melding blijft maar komen. En nu :shocked:

Groet van Judith

Hoi,

Terug gaan naar een herstelpunt vóórdat je begon met het installeren van AVG (ik neem aan dat het de freeware-versie is?)
Er is iets met de installatie mis gegaan en zoek maar eens uit wát precies ...
Dit is de beste methode: dus een herstelpunt kiezen waarvan je zeker weet dat het vóór de dag/tijdstip ligt waarop je met het installeren van AVG begon ....

Dank Tée, die freeware versie zit er al een halfjaar op ! Het is een updateprobleem.
Ik denk aan weghalen en opnieuw installeren. Tenzij er iets anders mogelijk is.

Nou ja zeg ....
Dán ga je dus terug naar een moment vóórdat je met de update begon ..... en kijkt of het probleem voorbij is.
Hierna kan je pas bepalen wat je verder doet.
Verwijder je op dit moment, dan heb je kans dat ook het verwijderen het probleem niet goed oplost. Want immers ... de installatie is niet goed gegaan ... !!!

Ik kan deze logica niet volgen. Ik dacht toch een goed stel hersens te hebben. Zal wel aan mij liggen.

Mijn redenering is: als de oorzaak van het niet goed updaten komt omdat het programma niet goed is geïnstalleerd moet je het programma verwijderen,
want
als je teruggaat naar het moment van voor de update, zal de nieuwe update ook niet goed lukken.

Groet van Janneke

Jou redenering klopt als je met 'update' bedoelt, het bijwerken van de viruslijst (1).
Meestal wordt met 'update' bedoelt, dat je een nieuwere versie van het programma installeert (2), omdat de leverancier (in dit geval AVG) dat adviseert.

Ik ben er van uitgegaan dat het het laatste betrof.
Gaat het om het eerste, dan heb je inderdaad gelijk en zou je het programma (via het configuratiescherm uiteraard) en keer moeten verwijderen, opnieuw de computer opstarten en daar opnieuw een antivirusprogramma installeren.

Inmiddels heb ik Dell gebeld en na drie kwartier wisten ze daar nog niet hoe je dit moet doen.
Geprobeerd via de BIOS, ook nog 2 programma's erop gezet, ..... ho maar.
Ik geef niet gauw iets op maar dit heb ik opgegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan