avg omwisselen in avast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterchele2323

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe laptop.
Daarop heb ik avg free 2011 geïnstalleerd.
Maar nu ik op dit forum ben gekomen en ik enkele reviews gelezen heb lijkt avast beter?
Is dit zo? En zou het een goede beslissing zijn om avg dan te verwijderen?
En ik heb ook al gelezen dan MBAM antivirus interessant is?

+ Ik heb eens gekeken en en ik vindt nergens een "uninstall" toepassing van avg, hoe moet ik avg dan verwijderen?

grts

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij...

Op zich is met AVG niks mis hoor.Zelf ook lange tijd gebruikt.
Zit nu met de antivirus van MS.Maar goed..Avast kan ook.
Removaltool AVG:http://www.avg.com/nl-nl/36

Mbam is geen realtime virusscanner.Dit is een malware scanner.Die kan je in combi gebruiken met een antivirus en zou je bijv 1x per week een scan kunnen laten doen.

Als eerste heet ik je welkom op helpmij:thumb:

Normaal gesproken kan je avg verwijderen via je softwarelijst in je configuratie scherm. Anders heeft avg hier een tooltje voor die dit keurig regelt.

Overigens is mbam geen antivirus maar een antispyware tooltje.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Je kan AVG met een removal tooltje verwijderen, maar deze zou ook gewoon bij configuratiescherm > programma's en onderdelen moeten staan om via daar de programma te verwijderen.

Tootlje;
http://www.avg.com/us-en/utilities

MalwareBytes(Mbam) is voor malware en niet echt een virusscanner. Hoewel deze het nodige kan verwijderen. De freeware versie scant ook niet realtime, wat een virusscanner zoals Avast of AVG wel doen.

Ok, eerst en vooral bedankt voor de vlugge reacties en de warme welkom's.

Dus er is niet zo'n groot verschil in prestaties tussen avg en avast?
Dan denk ik dat ik avg zal laten staan, lijkt me dan het meest logisch.

Mbam zal ik straks downloaden, en zal ik dan om de week eens laten scannen zoals frankwannet me duidelijk maakt.

Nogmaals bedankt ;)

Bedankt voor de link.

Nog een laatste vraag:
Bij aankoop van mijn laptop stond "mcafee gratis proefversie van 30 dagen" op mijn laptop, ik heb deze natuurlijk niet geïnstalleerd, want na die 30 dagen moet je betalen.
Maar op regelmatige tijdstippen komt er op mijn scherm dat ik nog altijd niet de proefversie gebruik, wat vrij irritant is.
Kunnen jullie mij iets aanraden zodat dit niet meer op mijn scherm komt of zal dit met verloop der tijd weg gaan?

grts

Bij configuratiescherm > Programma's en onderdelen, alles van Mcafee verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan