AVG samen met @home in Enschede

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gotty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Hoi allemaal, ik wil graag E-mail ontvangen én deze E-mail scannen op virussen, maar volgens mij heb ik iets niet goed staan.

Momenteel heb ik de host's ingesteld op Automatic en dan gaat AVG om de paar minuten scannen, zie plaatje:

tilbu1.JPG

Terwijl ik van deze host nog nooit gehoord heb. Maar als in (en uit)gaande mailserver gebruikt @home mail.home.nl, welke pop3 wordt genoemd, en dit stroomt niet met het plaatje.

Een paar dagen geleden was ik hier even mee aan het klooien, en toen kreeg ik een andere host, groni1 ofzoiets wat dus slaat op Groningen.

Maar is er iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen mail.tilbu1.nb.home.nl en mail.home.nl en wat voor mogelijkheden ik allemaal heb? Bij voorbaat dank.

Niets aan de hand, hoor.
Dit zijn gewoon de servers die gebruikt worden door @Home.
Heb ook een tijdje deze provider gehad en er werd destijds ook contact gelegd met diezelfde mail-servers.
Een lijst met de IPnrs en hostnames van de diverse @Home servers vindt je hier.

Niets aan de hand, hoor.
Dit zijn gewoon de servers die gebruikt worden door @Home.
Heb ook een tijdje deze provider gehad en er werd destijds ook contact gelegd met diezelfde mail-servers.
Een lijst met de IPnrs en hostnames van de diverse @Home servers vindt je hier.

Dus jij bedoelt dat het nodig is dat AVG uit zich zelf verbinding maakt met de mail server en checkt op virussen? Is het niet handiger dat hij de mails scant als ik ze ophaal?

Dus jij bedoelt dat het nodig is dat AVG uit zich zelf verbinding maakt met de mail server en checkt op virussen?
Ja, dat zou je zo kunnen zeggen, ja.
Op momenten dat jouw mailclient contact maakt met de server, gaat AVG automatisch scannen. En die mailclient maakt niet alleen maar contact als jij een mail verstuurd. Als je mailprogramma openstaat, legt het regelmatig automatisch contact.

Op deze webpagina vindt je een uitleg van de werking van de AVG E-mail Scanner.
Enkele relevante quotes:
By default AVG (...) operates as a transparent email proxy and passes along requests from your email client to your email server.
(...)
AVG EMS should operate between your email server (e.g. pop.your_isp.com) and POPFile.
(...)
AVG EMS will pass along requests from your mail client to pop.isp.net at port 110.
As a transparent proxy
(...)

Een tutorial over de settings van AVG E-mail Scanner vindt je op deze pagina

Nóg meer (enigszins technische) informatie over de werking van de AVG EMS vindt je in een interessante Powerpoint-presentatie: directe download-link

Laatst bewerkt:
Ja, dat zou je zo kunnen zeggen, ja.
Op momenten dat jouw mailclient contact maakt met de server, gaat AVG automatisch scannen. En die mailclient maakt niet alleen maar contact als jij een mail verstuurd. Als je mailprogramma openstaat, legt het regelmatig automatisch contact.

Op deze webpagina vindt je een uitleg van de werking van de AVG E-mail Scanner.
Enkele relevante quotes:

Een tutorial over de settings van AVG E-mail Scanner vindt je op deze pagina

Nóg meer (enigszins technische) informatie over de werking van de AVG EMS vindt je in een interessante Powerpoint-presentatie: directe download-link

Dank voor je links, ik heb aan de hand daarvan het volgende gedaan:

Beide mailserver's veranderd in mail.home.nl.

En ik heb poort 25 veranderd in 5025 en 110 in 5110, ik hoop dat dit helpt. Ik zal in dit topic van me laten horen wat dit betreft.

Nogmaals bedankt.

Probleem opgelost, Bij de SMTP-server heb ik Queue processing gezet op automatic,

avg_smtp_conn.png

en AVG gaat automatisch opzoek naar de host's. En in het tabblad statistics kun je zien of er uberhaupt gescand wordt. En als poort heb ik toch maar gewoon 25 en 110 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan