AVG trojan melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunny16947

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
1: Ik heb in de map nog steeds de user32.dll staan.
2: In virus vault staan meerdere trojans.
3: Restore werkt niet. Krijg melding probeer restore as.
4: Krijg een verkenner wat moet ik doen.
5: Update gedownload en geïnstalleerd.
6: Krijg nog steeds de melding.

Wat is de juiste volgorde???? En wat moet ik met restore as?

Ik bedoel wel de restore in de map van AVG virus vault.
Ik zit nog gewoon op deze pc te werken.

Een recente update van AVG Antivirus zorgt ervoor dat het Windows systeembestand user32.dll ten onrechte als virus het virus Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.

Informatie: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Indien je nog in Windows kunt werken, laat AVG het virus niet verwijderen!
Windows zou nu weer opnieuw moeten kunnen starten. Om te voorkomen dat AVG het bestand weer verwijdert doe het volgende:

* Open het AVG hoofdvenster en kies achtereenvolgens voor: Tools -> Advanced Settings -> Resident Shield -> Exceptions -> Add Path
* Voeg de \Windows\System32 map als Exception toe.
* Herstart hierna de pc.

Zodra een AVG-update is geïnstalleerd die user32.dll niet meer als trojan ziet, dan kan deze exception weer verwijderd worden.

Nou lekker dan. Heb dat gedaan de pc opnieuw opstarten mooi nada noppes. Zit nu in de repair, maar kan het path niet meer vinden in de topics. Kan iemand nog even zeggen wat ik in moet typen na C:\ windows

Wat kun je niet vinden?

1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Wat kun je niet vinden?

2. copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
1: krijg de melding parameter ongeldig

In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Probeer die eens?

dank je voor je tips.... maar wat te doen wanneer je dan aangekomen bent bij deze prompt en het systeem denkt dat er helemaal geen files meer op C staan.

Om bij het begin te beginnen:
slachtoffer van de avg update van deze morgen. Daarna het blauwe stop scherm gekregen; veilige modus werkt ook niet (zie even het windows logo en daar komt het stopscherm weer)

Heb ook de andere mogelijkheid tot het verversen van xp geprobeerd: http://www.informationweek.com/1094/langa07.jhtml

Maar bij mij wordt er niet eens een besturingssysteem in de lijst gepresenteerd die ik kan laten repareren. Hoe kan dan nou ineens. Zo erg kan die AVG het toch niet toetakelen dat een windows machine niet eens meer weet dat er windows op zijn c schijf staat?

bij voorbaat dank

Ik heb de pc met het probleem maar opnieuw geïnstalleerd. Had hem net geïnstalleerd dus er stond nog bijna niks op. Ik heb nu echter het probleem dat ik windows niet kan activeren omdat de CD maar een keer geldig is. pfffffffffff lekker dan.

Op mijn hoofdcomputer had ik het probleem niet. Ik denk omdat ik de pc gewoon de hele dag aan heb staan en niet opnieuw heb opgestart. Er staat ook niks in de virus vault. Ik heb wel gelijk de windows system32 map uitgezonderd.

Mijn vraag is nu: Ik heb de nieuwe update opgehaald en geïnstalleerd. Maar die uitzondering nog laten staan. Kan dat zo of had ik eerst die uitzondering uit moeten schakelen. wil dit graag weten voor ik hem afsluit en morgenochtend toch weer problemen krijg.

Ik heb nu echter het probleem dat ik windows niet kan activeren omdat de CD maar een keer geldig is.
Even Microsoft opbellen en uitleggen.

Wat betreft AVG: de nieuwste update zou niet meer vatbaar moeten zijn voor het probleem.

Even laten weten dat ik geen problemen heb ondervonden vanmorgen met het opstarten van deze pc.

De hergeïnstalleerde pc heb ik telefonisch opnieuw kunnen activeren.

Nogmaals dank aan de hulptroepen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan