AVG update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Heeft iemand hier ook last van?
Ik kan mijn AVG niet updaten. Het icoontje in de startbalk blijft grijs (normaal is ie gekleurd).
Als ik dan een update wil doen, dan geeft ie de volgende foutmelding....

avg

sorry hoor, maar hij zegt steeds: vul titel in.
alleen bijlage toevoegen lukt me niet.

Bijlagen

• avg.jpg
    avg.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 85
Waarschijnlijk ligt het niet aan je computer.
Ik heb de laatste dagen ook wat problemen.
De update start op de ingestelde tijd en vervolgens kijk ik vijf minuten of langer tegen een venstertje aan, dat zegt dat er niets gedownload is, dat het niet weet of er iets gedownload gaat worden en dat de grootte ervan ook niet bekend is. En hoe lang dat allemaal gaat duren weet het ook niet.
Ik heb het toen handmatig gedaan en weer bleef dat venster een tijd staan. Ik heb dus maar even afgewacht en na een minuut of vijf begon die download ineens.
Vandaag hetzelfde geval: update start automatisch op de ingestelde tijd, weer een hele tijd dat venster en na een minuut of vijf begon de download weer.
Dus probeer gewoon eens een tijdje te wachten voordat je die waarschuwing wegklikt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde verhaal als van Guus.
Bij een kennis van mij idem.

Geplaatst door testje
Hier hetzelfde verhaal als van Guus.
Hè, gelukkig!
Eindelijk eens iets dat NIET aan mijn systeem ligt. :D :D
Nu moeten ze bij Grisoft nog even wakker worden.

Het is me overigens opgevallen dat het in beide gevallen om een update van ruim 4,6 MB ging; dat is volgens mij de hele database, want een normale update is vaak maar enkele tientallen kB's groot.
Gisteren werd er na een paar seconden al ge-update en dat bleek zo'n 90 kB te zijn.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik had er inderdaad ook problemen mee. De update server (guru.grisoft.com) lijkt erg slecht bereikbaar te zijn.

Ik heb het volgende regeltje toegevoegd aan het bestand C:\windows\system32\drivers\etc\hosts :

Code:
193.86.103.21 guru.grisoft.com

Dit dwingt AVG om een andere server te gebruiken (free.grisoft.com) Nu gaat het updaten weer een stuk beter :)

Ik verwacht dat Grisoft het probleem binnenkort wel oplost en de regel er later weer uitkan.

Bij Windows 95/98/ME staat het hosts bestand trouwens niet in de etc directory maar in C:\WINDOWS

Geplaatst door nteusink
Ik heb het volgende regeltje toegevoegd aan het bestand C:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Bedankt voor je tip.
Ik heb dat regeltje ook in mijn hosts-file gezet.

Guus.

'fijn' om te horen dat het niet aan mij ligt..:p

maar wat nu...: dat regeltje toevoegen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe (gewoon kopieren en plakken?), en wat dan?

als ik dan 'hosts' aanklik, komt er 'openen met...'
te staan.

Hoe nu dan verder?

daar moet je dan kladblok of notepad kiezen. Dan kan je het bestand aanpassen

tot zover snap ik het....

maar nu: er staat in dat kladblok een heel verhaal met ook voorbeelden. Moet ik dat verhaal nu weghalen en alleen dat regeltje erin zetten?

Even graag stap voor stap hulp....! Aub.

Het hele verhaal mag je gewoon laten staan :)

gewoon onder aan het bestand het regeltje invoegen. Ik heb een screenshot toegevoegd van hoe het er nu bij mij uit ziet.

Laatst bewerkt:
okee, gedaan en dan...? (ja, je komt niet zo makkelijk van me af, hoor....;) :p )
moet ik dat bestand dan opslaan of iets anders mee doen...???

ohw ja sorry :)

gewoon opslaan (dus over het bestaande bestand heen) en dan nog eens proberen te updaten. als het dan nog niet lukt een keer opnieuw opstarten en proberen te updaten.

Update ging zojuist zonder problemen.
Nogmaals bedankt voor je tip.:thumb:

Guus.

Ik sluit me bij mijn voorganger Guus aan, het is nu helemaal goed gegaan.

Bedankt, Nteusink voor deze tip :thumb: :thumb: :thumb:

Groetjes van Thea.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan