AVG update problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim Thomassen

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Berichten
8
Geachte lezer,
Ik heb ontvang sinds kort geen update meer van AVG-8. Krijg de melding "verbinding mislukt".
Wanneer ik het advies opvolg om www.avg.com te controleren geeft Firefox of Explorer aan "geen verbinding te kunnen maken met de server" op www.avg.com.
Probeer ik op een andere pc contact te krijgen met www.avg.com dan lukt dat wel.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Wim Th
 
Welke firewall heb je? Heb je al 's geprobeerd 't adres handmatig in de adresbalk in te voeren?Als je dan geen verbinding krijgt met de website kan 't evt. 'n virus/malware zijn die de update tegenhoudt! Dan kan 't HOSTS-bestand veranderd zijn! C:\windows\system32\drivers\etc Als je niet weet wat dit is dan mail me ff krijg je evt.'n nieuw HOSTS-bestand met verdere uitleg!
 
Laatst bewerkt:
Als verder vragen hebt, mail dan niet, maar zet ze gewoon in dit topic.
Dan hebben andere mensen er ook wat aan.
 
Hallo Mik,
Det emes van Mesjtreeg mich hie mit hulp!

De firewall is van Microsoft. Als ik op mijn PC www.avg.com met de hand ingeef, krijg ik ook de melding "Fout bij verbinding". Andere sites kan ik wel bereiken, alleen deze en free.avg.com niet.
Doe ik hetzelfde op mijn McBook dan is er niet aan de hand en wordt de site van avg geopend.
Jouw verhaal over drivers begrijp ik niet helemaal maar misschien wil je dat aan een Remunjsche uitleggen!
Wim Th.
 
Het komt waarschijnlijk door een virus dat je deze site(s) niet meer kan bezoeken (je kunt zelf wel bedenken waarom een virus dit doet...)

Om dit te verwijderen, doe alles wat hier staat.

Plaats hier de logbestanden van de scans.
Die van MBAM staan onder het tabblad ''Logs''
Voor die van SAS moet je naar de Preferences (Opties) gaan en vervolgens naar de tab Statistics/Logs.

Mocht je ook niet op de sites van deze scanner(s) komen, dan moet je het even zeggen.
 
Hallo Mik,
Det emes van Mesjtreeg mich hie mit hulp!

Hallo Wim, (de höbs gelökkig ouch "normale" Mestreechtenere haha )
Simpel gezegd is 'n HOSTS-bestand 'n lijst met internetadressen die door windows wordt omgezet naar IP-adressen ( http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html ).Dat van drivers heb je ff verkeerd begrepen,zo heet de hoofdmap waar de submap "etc" in staat en dáár staat 't HOSTS-bestand in.Dat c:\windows\system32\drivers\etc is de navigatie naar die map!
Kopiër die regel maar 's en plak 'm in 't venster "uitvoeren" ( windowstoets + R )
 
Hallo Wim, (de höbs gelökkig ouch "normale" Mestreechtenere haha )
Simpel gezegd is 'n HOSTS-bestand 'n lijst met internetadressen die door windows wordt omgezet naar IP-adressen ( http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html ).Dat van drivers heb je ff verkeerd begrepen,zo heet de hoofdmap waar de submap "etc" in staat en dáár staat 't HOSTS-bestand in.Dat c:\windows\system32\drivers\etc is de navigatie naar die map!
Kopiër die regel maar 's en plak 'm in 't venster "uitvoeren" ( windowstoets + R )
 
Halle Mik Zjegger,

Ik heb alles wat je hebt geadviseerd uitgevoerd, het bestand gedownload en in HOSTS geplakt.
De fout blijft. Ik ga nu proberen hetgeen Hollandheld mij adviseert. mocht het nog niet lukken dan kom ik er in het nieuwe jaar (pas) op terug. De beste wensen voor 2009, Wim Th.
 
Het komt waarschijnlijk door een virus dat je deze site(s) niet meer kan bezoeken (je kunt zelf wel bedenken waarom een virus dit doet...)

Om dit te verwijderen, doe alles wat hier staat.

Plaats hier de logbestanden van de scans.
Die van MBAM staan onder het tabblad ''Logs''
Voor die van SAS moet je naar de Preferences (Opties) gaan en vervolgens naar de tab Statistics/Logs.

Mocht je ook niet op de sites van deze scanner(s) komen, dan moet je het even zeggen.

Hallo Hollandheld,
Je had 't al verwacht, ik kom ook niet op de sites van deze scanners. Ik heb daarna geprobeerd de bestanden via mijn pcBook te downloaden. Dat lukt wel maar wanneer ik ze kopieer naar de PC en "Open" werken ze niet. Kun je ze aan mij: with@hetnet.nl sturen? Grts, Wim Th.
 
AVG-8 update problemen

Mijn probleem is nog niet opgelost. Ga het in 't nieuwe jaar opnieuw proberen. De beste wensen voor 2009 en tot dan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan