AVG user32.dll verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

mormeltje1992

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
41
Ik kreeg vanochtend een melding van een trojan horse.
Die heb ik verwijdert en nu krijg ik een melding dat user32.dll er niet meer opstaat.
Ik heb al wat lopen rondneuzen op de forums, daar heb ik verscheidene oplossingen gezien alleen die werken allemaal niet voor mij...

ten eerst : ik kan niet in veilige modus komen...
en ten tweede : als ik mijn herstel disk gebruik weet ik niet hoe ik in recovery console moet komen ( ik heb een medion pc van de aldi met dus een medion herstel disk)

weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

bij voorbaad dank,
 
Vrag staat nu al vele malen op dit forum!

Kijk hier voor de oplossing:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Is een fout van AVG en je hebt volgens dat bericht een orginele CD/DVD nodig van je OS !
Let wel op dat je met een recovery disk al je bestanden kwijt ben.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacte raymond bos maar, ik zou niet weten hoe ik met mijn medion installatie disk bij de repair console moet komen...

weet jij dat?
 
Dat moet je ook helemaal niet doen.
Je moet een orginele CD/DVD van het besturingssysteem hebben en desnoods leen je er eentje en volgt de stappen op in de link die ik je gaf.
 
ik heb nu de juiste cd maar als ik dan de eerst code invul zegt hij dat hij dat bestand of map niet kan vinden...

hoe kan dat
 
Geen idee....misschien even naar Nucia toe??
Wat voor CD heb je nu dan?
 
Je hebt wel een orginele CD van je besturingssysteem of heb je een recovery CD?
 
ik ben ook daar geweest en daar ook deze vraag neergelegd, waarna het toch wat stil begon te worden want het lijkt erop er wij een groter probleem hebben gekregen door dit AVG stuntje.

in ieder geval is het bij mij nu als volgt:

Deze windows machine ziet geen windows bestanden meer.

Met de dos promt informeren naar de inhoud van de c: schijf... geeft GEEN resultaat.
Hij komt terug met de melding dat er geen bestanden zijn. CHKDSK geeft aan dat fouten zouden zijn op de C schijf. Kopieren van user32.dll bestand naar een map binnen windows is dus geen optie.

Sterker nog, wanneer ik de repair mogelijkheid van XP cd probeer laat hij in de lijst niet eens de map c://windows zien... zoals overal "beloofd" wordt.

wat nu te doen?
 
Ik zit hier bij mijn moeder en heb geen Win CD bij de hand, wil haar graag even helpen dus misschien kan iemand even de juiste user32.dll hier plaatsen (graag eentje van een CD en niet ergens van het internet af).

Mijn dank zou zeer groot zijn en andere mensen hebben er misschien ook nog wat aan
 
Ik zit hier bij mijn moeder en heb geen Win CD bij de hand, wil haar graag even helpen dus misschien kan iemand even de juiste user32.dll hier plaatsen (graag eentje van een CD en niet ergens van het internet af).

Mijn dank zou zeer groot zijn en andere mensen hebben er misschien ook nog wat aan

Hoi Casper,

We hebben voor Nucia een CD gemaakt waar alle versies op staan. Je kunt hem hier downloaden:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=392328
  1. Download het volgende bestand naar je bureaublad (Klik met de rechtermuisknop op de link en kies voor "bestand opslaan als" (FireFox: koppeling opslaan als)!!):
    isoburner.iso (*kopie 1*).
  2. Download het volgende bestand naar je bureaublad (Klik met de rechtermuisknop op de link en kies voor "bestand opslaan als" (FireFox: koppeling opslaan als)!!):
    nuciaboot.exe (*kopie 1*).
 
Nadat ik ook op een blauw scherm uit kwam heb Ik opgestart in de veilige modus met de dos scherm optie aan (en dan eventueel optie XP herstel).

en heb ik het bestand teruggeplaatst door dit in te typen:
copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\
en toen deed alles weer. :thumb:

Misschien heeft iemand er wat aan. Het is wel even schrikken dat AVG dit flikt. Toch maar denken aan een andere virusdetecter, verder ben ik wel te tevreden over AVG.

groet, Thyza Media :thumb:
www.thyza.com
 
probleem opgelost met dank aan buzz1000

de nieuwe update van nucia werkt ook al niet gewoon de code van buzz1000 invullen en klaar is kees

hartelijk dank iedereen
 
probleem opgelost met dank aan buzz1000

de nieuwe update van nucia werkt ook al niet gewoon de code van buzz1000 invullen en klaar is kees

hartelijk dank iedereen


Fijn !
Zoals je al merkte was ik niet meer online en kon ik je niet verder helpen. Goed dat je probleem is opgelost.
 
probleem opgelost met dank aan buzz1000

de nieuwe update van nucia werkt ook al niet gewoon de code van buzz1000 invullen en klaar is kees

hartelijk dank iedereen

De nieuwe update van Nucia? Welke? Wij kiezen voor deze methode omdat niet iedereen de map dllcache heeft. Misschien dat we hem nog aanvullen met beide instructies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan