AVG vind trojan kan ik dit deleten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmeke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
hallo

mn AVG scanner vond een trojan IRC backdoor.sdbot en heeft hem in quarantaine geplaats, daar staan nog drie van hetzelfde soort virus. ze zitten in:

in c:\system volume information/_restore (daar achter een aantal cijfers)

Kan ik deze gewoon verwijderen uit de quarantaine en van mn pc

Die zitten in je systeemherstel map, die kun je verwijderen door je herstelpunten te verwijderen.
Helaas heb je daarna geen herstelpunt meer.

Geplaatst door emmeke22
en maakt het uit als je ze laat staan???
Als het goed is worden je systeemherstelpunten van tijd tot tijd verwijderd, omdat de gereseveerde ruimte daarvoor vol wordt.
op die manier verdwijnt ook vanzelf het gedeelte waar die trojan in zit.
Wil je het zekere voor het onzekere, dan zou je de herstelpunten kunnen verwijderen en meteen een nieuw herstelpunt aanmaken.

Let op je kunt dan niet meer terug, tot aan het net gemaakte herstelpunt.

en als je de herstelpunten verwijdert wat verwijdert hij dan nog meer??

(sorry heb niet zo veel verstand van computers.....)

Voor zover ik weet, verwijderd Windows dan alleen de punten waarop je terug kunt vallen, als je bijvoorbeeld een programma hebt geinstalleerd en Windows wil niet lekker meer draaien daarna.
Dan ga je terug naar een herstelpunt, die gemaakt is voordat je dat programma geinstalleerd had.

Meer wordt er niet verwijderd, als je de herstelpunten weghaald.

Er zijn er meer, die niet veel van computers weten, daarom is Helpmij er.
Je kunt beter te veel vragen dan helemaal niets.:)

ok, nee ik dacht ik heb vandaag NIS 2005 geinstaleerd misschien haalt ie daar dan iets weg of zo.

maart je doet dit gewoon door systeemherstel uit te zetten toch en dan opnieuw opstarten en weer aan zetten???

Ja, maar kunt het ook zo laten, kan volgens mij geen kwaad verder.

AVG had de bestanden in Quarantine geplaatst, dit is een afgeschermt gedeelte op de hardeschijf.
Je kunt eventueel proberen de in Quarantine geplaatste bestanden te laten verwijderen.

Ik hoop niet, dat je nu twee antivirusscanners tegelijk geinstalleerd hebt staan?
(AVG en Norton)
Dat kan conflicten opleveren.

AVG had ik al maar zal ik ze uit de qaurataine verwijderen en dan AVG van mn pc af halen??

Geplaatst door emmeke22
AVG had ik al maar zal ik ze uit de qaurataine verwijderen en dan AVG van mn pc af halen??
Als je met Norton wil blijven werken, kun je dat inderdaad beter doen.:)

Volgens mij is het onterecht dat AVG in de System Restore bestanden virussen detecteert. Volgens mij ligt dat gewoon aan de gratis/goedkopere antivirusprogramma's. Avast heeft er ook last van. Ik denk dat je die map beter kunt uitsluiten van scannen. Als iemand anders het hiermee oneens is dan hoor ik dat graag.

@ hackerfrans

Ben ik niet met je eens; wees "blij" als je AV aangeeft dat er een trojaan in je restore-map zit, ook al kan die dan niet verwijderd worden door het AV zelf! Dan weet je iig dat je je herstelpunten zeker niet moet gebruiken en dus maar beter systeemherstel even uit- en daarna weer inschakelen. Daarna kan je met een gerust hart weer nieuwe en schone herstelpunten aanmaken.

Ik bedoel dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat het virus zich in die map bevindt en dat AVG het gewoon verkeerd heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan