AVG Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Ik gebruik AVG virusscanner. Hij komt met de melding:

Virus Trijan horse dialer.9.BM is found in file
C:\System Volume Information\_restore en dan een lang getal\RP23\A0003781.exe

To remove this virus, please run AVG for Windows.

Waar moet ik dat bestand zoeken om te verwijderen?
Ik heb helemaal geen map C:\system volume information!!!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Klaas

Scan nog eens met AVG in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 (of F6) achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus en zet je System Restore van tevoren uit en na de scan weer aan als je XP draait. Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken. Ben je wel je herstelpunten kwijt maar mogelijk ook die ongein.

Verwijder ook de "tijdelijke internet-bestanden'' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Klik op OK.

Daarna kan je ook nog online-scan doen: HouseCall

hoi Klaas
het is eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt in windows de mogelijkheid voor een systeem herstel. Je kunt dus eigenlijk de hele boel terugzetten naar een instelling in het verleden. Die situatie zit op de plek met die 'vreemde'bestandsnaam die je ziet. |Met explorer kan je daar niet bij. Feitelijk hoef je eigenlijk jiks te doen, het virus staat op een veilige plek... maar ja je wilt het waarschijnlijk toch kwijt hè!

Wat je dan moet doen is via start/instellingen/configuratiescherm/systeem
naar het tabje prestaties gaan Klik op de knop Bestandssysteem en daarna op het tabje probleem oplossing. Je kunt nu de optie systeemherstellen uitschakelen aanvinken. Daarna je PC opnieuw opstarten.

De bestanden met de oude situatie worden dan gewist, inclusief je virus..

\Voor de zekerheid draai je agv NOG EEN KEER, Daarna je schijf defragmenteren en opnieuw opstarten. DDaarna kan je via dezelfde handeling start etc eventueel de optie systeem herstellen weer aan zetten en een nieuw herstelpunt maken. Aangezen je nu een schoon systeem hebt, zit daar dan zeker geen virus meer in.

Hoe voor kom je ditvoortaan: Voordat jee een systeemherstelpunt aanmaakt ALTIJD eerst je systeem schoon maken met AVG

succes

En zorg dat je systeem up to date is via Windows Update!!!! Erg belangrijk!!!!

Jaaaa.... het is opgelost!

Bedankt voor jullie reacties!!!

Groeten,
Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan