AVG wel of niet ingeschakeld...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Geachte mede forumleden,

Ik heb een vreemd iets, ik krijg af en toe een melding van het onderhoudscentrum in Windows 8, dat ik de status van mijn antivirus en firewall programma moet controleren ( zie plaatje 1 )
Ik weet niet beter dan dat mijn antivirusprogramma ( AVG ) gewoon aanstaat (realtime).(plaatje 2)
Wat nu te doen, moet ik dit negeren, of is er daadwerkelijk iets aan de hand.
Ik heb begrepen dat zodra je een 3rd party antivirusprogramma gebruikt in Windows 8, Windows Defender automatisch uitgeschakeld word.
Wie heeft het verlossende antwoord ?
Bij voorbaat dank.

onderhoud.jpgAVG.jpg

nb. die melding rapporten bovenaan de AVG interface slaan op een update, en een scan.

Laatst bewerkt:
ik schakel dat dwaze onderhoudscentrum gewoon uit via services, voor mij is het nut ervan NUL.

de wereld op zijn kop, avg werkt ok, het onderhoudscentrum is van slag, en jij zou avg herinstalleren ?
Lijkt mijn oplossing sneller en handiger, imho.

tja, ieder zijn zin, ik zie het nut van het onderhoudscentrum niet in.

Gewoon uitschakelen ( al die windows waarschuwingen ! heb ik zelf ook NOOIT aan net zoals dat de jean zei :thumb: ...en laat maar alles aan AVG over, .... die waarschuwingen wan windows of onderhoudscentrum heb je helemaal niet nodig

P.S. In achtergrond naast AVG voor jou waakt ook windows defender ...maar in principe die is ook niet nodig als je goede AVG hebt en enkele eigen beveiligingen nog ..

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou heb ik AVG gedeinstalleerd, weer her geinstalleerd, blijft een probleempje...
Ik vertrouw er op dat AVG gewoon werkt, de ui geeft geen foutmeldingen dus ik laat het maar zo...
Volgens mij heb ik mij aan alle adviezen hier gegeven gehoor gegeven, dus...
Onderhoudscentrum maar uitgezet...:rolleyes:bedankt allen!!!:thumb:

AVG is gewoon goed ! let op ! dat firewal ook aan blijft, .... en zoals ik zei heb je in achtergrond draaiende windows defender die zal je bijna dagelijks ook updates voor krijgen ....;)

Laatst bewerkt door een moderator:
windows defender zou ik ook uitschakelen, niets waard !!
en 2 AV's is niet aan te raden.

@Rickvi68,

Er is geen probleem...Jou hele probleem zit hem in het feit dat bij een update van AVG de engine van dit programma wordt herstart. Hierbij geeft windows dan de melding dat er geen virusbeveiliging aktief is, dit zou na deze automatische update vanzelf moeten verdwijnen, dit proces zal ongeveer 20 seconden mogen duren.

Hoi TDis,

In het onderhoudscenturm staat gewoon nog steeds dat AVG uitgeschakeld is, maar in de UI van AVG worden geen problemen aangegeven, alles werkt, in het groen.
Ik heb onderhoudscentrum maar gewoon uitgeschakeld.

@Rickvi68,

Welke versie AVG heb je ?

Heb je nog andere firewalls of antivirus draaien op dezelfde PC ?

@TDis
Ik heb de betaalde 2013 versie, 13.0.0 3272
En wat ik begrepen heb dat ik niets hoef te doen aan Defender, die gaat uit zodra er een alternatieve antivirus/firewall geïnstalleerd wordt.

zou moeten, maar is vaak niet het geval ... best uitschakelen in services.

@TDis
Ik heb de betaalde 2013 versie, 13.0.0 3272
En wat ik begrepen heb dat ik niets hoef te doen aan Defender, die gaat uit zodra er een alternatieve antivirus/firewall geïnstalleerd wordt.

@rickvi68,

Zoals de jean zegt of complete uninstall, defender en AVG kunnen elkaar in de weg zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan