AVGRSSTX.DLL foutmelding blijft komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hoi,

Mijn probleem is het volgende, sinds een tijdje komt zo nu en dan constant een melding over
C:/Windows/System32/AVGRSSTX.DLL. Dit bestand zou niet voor windows zijn of iets dergelijks.

De foutmelding popup blijft echter komen, ook als ik die wegklik (door OK te klikken, enige mogelijkheid). De oplossing is simpel, gewoon het bestand verwijderen en klaar.

Maar mijn vraag is, waar het sowieso vandaan komt, het wordt aangemaakt onder het opstarten van de computer heb ik het idee, want bij de wijzigingsdatum staat altijd de huidige datum en de popup komt meteen op bij het opstarten (laden van een account, wanneer het bureaublad verschijnt). Ook wordt het niet altijd aangemaakt, zo 1 op de 5-10 keer. Heb het in een week of 2 nu 4x meegemaakt.

Hopelijk weet iemand raad, zoals ik zei, het is gemakkelijk op te lossen, maar ik vraag me af waar het vandaan komt :)

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Bedankt voor de snelle replies, ben nu met mbam aan het scannen maar denk niet dat dat wat gaat opleveren (had ik vorige week ook nog gedaan, want ik had het programma al op mn comp).

Ik heb idd AVG, dacht dat dat geen slechte was? Ik heb ook Avast gehad maar mn computer flipte telkens toen dat programma erop draaide (dus daarom maar AVG, als jullie betere gratis alternatieven hebben, laat maar horen :p !)

Ik ga later AVG wel de- en reïnstalleren, als mbam inderdaad niets vindt.

Nogmaals bedankt

Hoi,

Zelfs nu ik AVG eraf heb gehaald komt de popup, de titelbalk van de melding geeft telkens om de beurt (er komen een stuk of 20 meldingen achter elkaar bij het opstarten) de titel
"programma.exe - ongeldige installatie kopie" (waarbij 'programma' telkens een ander prog is, het zijn steeds programma's die net dan opstarten, vandaar dat bij opstarten van de computer er een stuk of 20 pop-ups komen, en later alleen nog als ik iets open).

Al deze 'fouten' bevinden zich in de map system32.

Aan AVG zal het dus niet liggen denk ik... en het feit dat het om ongeldige installatie kopieën gaat ... waar kan dat aan liggen? het gebeurt ook bij programma's als Windows Sidebar ...

MBAM vond niets, maar dat was niet zo'n verrassing :)

nog mogelijke oplossingen?

probeer het volgende

deze computer> rechtermuis knop op c schijf> eigenschappen> extras> controleer volume op fouten

misschien dat dat iets uithaald

heb je dit al een keer geprobeerd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan