avi afspelen met netgear eva9100

Status
Niet open voor verdere reacties.

adrian65

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Hallo
ik heb sinds kort een netgear eva9100 mediaspeler, een ideaal apparaat, echter, bij het aansluiten van een externe schijf op de usb aansluiting, speelt hij geen video-opnames af, waarschijnlijk gemaakt met een fotocamera, en die als extensie .AVI hebben. Op de verpakking staat dat zowat alle bestanden afgespeeld kunnen worden, ook Avi. Nu is het wel zo dat ik de externe schijf rechtstreeks op de eva9100 aangesloten heb. Dus buiten de pc en sotfware van pc om. Films speelt die wel (AVI film weer niet)

Ik krijg binnen enkele dagen een nieuwe pc en dan komt de externe schijf weer aan de pc te hangen en via het netwerk kan ik alles gaan bekijken op tv en zal ik ook de software installeren, mss dat het daar aan kan liggen, maar lijkt me sterk

dus: op externe HD heb ik filmpjes in AVI formaat, die de netgear echter niet afspeelt, hij herkent formaat niet of kan bestand niet vinden, word aangegeven als ik op betreffende film klik

herkent iemand dit probleem?
alvast bedankt

Transcoderen op je pc naar een formaat dat wél gelezen wordt. Je kunt daarvoor programma's zoals Handbrake of Format Factory gebruiken etc.
Want .AVI is geen eenheidsformaat, maar een 'containerformaat' dat inhoud (=filmpjes) met meedere codecs mogelijk maakt. Als de mediaplayer de juiste codec niet heeft, dan kan het .avi bestand (dus) niet afgespeeld worden.

Programma dat je kan aangeven welke codec er in die .avi's gebruikt wordt is GSpot

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan