AVI bestanden doen verkenner crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenvanw

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
14
Eigenlijk precies wat de titel zegt. Avi bestanden doen mijn windows verkenner crashen. In principe werkt verkenner altijd, ook de map waar avi bestanden in staan, maar zodra ik zo'n bestand aanklik loopt verkenner vast en wordt opnieuw gestart. Linker- of rechtermuisknop maakt niet uit. Verwijderen wil alleen via een omweg, maar openen is sowieso onmogelijk.

Enkel de AVI bestanden zorgen voor het crashen. Veel van de oplossingen die ik op internet tegenkom zijn voor algemene crashes van verkenner en de oplossingen helpen mij niet.

Koen
 
Welke videospeler gebruik je om ze te openen? Gebeurd het crashen ook met gebruik van andere videospelers?
 
Welke videospeler gebruik je om ze te openen? Gebeurd het crashen ook met gebruik van andere videospelers?

beantwoord zeker deze vraag eerst even maar ga dan ook eens kijken wat voor oorzaak er gegeven word in de logboeken en plaats deze dan even hier :thumb:
 
Dit komt waarschijnlijk door de thumbnail die de verkenner aanmaakt van de avi als de map op miniatuur weergave staat.
Ga naar een andere map waar geen avi's in staan, zet dan de weergaven op lijst of details.
Ga dan naar bovenin in de balk > Extra > Mapopties en dan naar het tabblad weergaven.
Klik dan op de knop op alle mappen toepassen.

Nu is je map met avi bestanden weer te benaderen zonder dat je verkenner crasht.
Zodra je de map met avi's weer op miniaturen zet heb je weer kans dat hij crasht.
 
Dit komt waarschijnlijk door de thumbnail die de verkenner aanmaakt van de avi als de map op miniatuur weergave staat.
Ga naar een andere map waar geen avi's in staan, zet dan de weergaven op lijst of details.
Ga dan naar bovenin in de balk > Extra > Mapopties en dan naar het tabblad weergaven.
Klik dan op de knop op alle mappen toepassen.

Nu is je map met avi bestanden weer te benaderen zonder dat je verkenner crasht.
Zodra je de map met avi's weer op miniaturen zet heb je weer kans dat hij crasht.

bloemetje voor jou! Klaar.
Dank
 
Dit komt waarschijnlijk door de thumbnail die de verkenner aanmaakt van de avi als de map op miniatuur weergave staat.
Ga naar een andere map waar geen avi's in staan, zet dan de weergaven op lijst of details.
Ga dan naar bovenin in de balk > Extra > Mapopties en dan naar het tabblad weergaven.
Klik dan op de knop op alle mappen toepassen.

Nu is je map met avi bestanden weer te benaderen zonder dat je verkenner crasht.
Zodra je de map met avi's weer op miniaturen zet heb je weer kans dat hij crasht.

Ach ja, natuurlijk...
Deze oplossing heb ik zelf nog wel eens gebruikt :p
Stom van microsoft dat men deze bug nog altijd niet heeft opgelost :evil:
 
bloemetje voor jou! Klaar.
Dank

Toch nog niet opgelost. Ik kan de bestanden openen en afspelen, maar niet kopiëren, verwijderen, enz. Het maakt niet uit in welke speler ik het afspeel, de verkenner blijft crashen. Alleen de verkenner start opnieuw op, ondertussen speelt de speler doodleukhet bestand af.

Ik heb het volgende uit het logboek gevist, weet niet of het de goede tekst is. Als iemand iets anders nodig heeft moet'ie het maar zeggen:

Toepassing met fout explorer.exe, versie 6.0.6001.18164, tijdstempel 0x4907e242, module met fout ntdll.dll, versie 6.0.6001.18000, tijdstempel 0x4791a7a6, uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000b015d, proces-id 0x938, starttijd van toepassing 0x01c9ad8303d4d290.
 
Als een speler de avi afspeelt kun je inderdaad het bestand niet copieren of verwijderen omdat het in gebruik is.
De media player clasic heeft ook nog wel eens de neiging om als proces te blijven draaien ondanks dat je de film afgesloten hebt, dan kun je ook niks met het bestand.

Wat soms ook wel eens helpt, ( weet alleen niet of het in Vista werkt )

Ga naar Start > uitvoeren > en type

regsvr32 /u shmedia.dll

en druk OK

( let op spaties )
 
Als een speler de avi afspeelt kun je inderdaad het bestand niet copieren of verwijderen omdat het in gebruik is.
De media player clasic heeft ook nog wel eens de neiging om als proces te blijven draaien ondanks dat je de film afgesloten hebt, dan kun je ook niks met het bestand.

Wat soms ook wel eens helpt, ( weet alleen niet of het in Vista werkt )

Ga naar Start > uitvoeren > en type

regsvr32 /u shmedia.dll

en druk OK

( let op spaties )

Komt me heel bekend voor, volgens mij heb ik dat al vaker geprobeerd. Weet het eigenlijk wel zeker en hielp niet.

Ik snap dat je een bestand dat in gebruik is niet kunt verwijderen, maar ook als het niet in gebruik is loopt verkenner in het 100. Ik bedoelde dat ik het bestand (na de vorige tip) wel kan afspelen. Ik kan de map openen en als ik heel snel reageer een bestand afspelen voor de melding komt dat verkenner niet meer werkt. Als de film loopt gaat verkenner alsnog crashen. Dit heeft geen gevolgen voor het afspelen,dat gaat gewoon door.
 
Het zou ook nog een codec probleem kunnen zijn, en waarschijnlijk dan de DivX codec.
Je zou kunnen proberen deze te uninstallen en inplaats hiervan als alternatief de Xvid codec te instaleren.
 
Nog even terug te komen op de thumbnail previews, het is toch ook niet zo dat er ergens anders in je verkenner venster een preview wordt weergegeven van de avi, of een preview in de afbeelding van de map
 
Het is opgelost, de codecs waren idd wel het probleem. K-lite gedownload en nu gaat alles goed.

Er stonden niet ergens anders in verkenner previews.

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan