avi-file op dvd

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Is het mogelijk om een AVI-File op DVD te branden of ben ik verplicht deze eerst om te zetten naar MPEG en dan op CD?

Mijn Avi is namelijk 3.6 gb groot en ik zou de kwaliteit willen behouden.Ik bezit Nero6

Thanks

Ligt er aan wat je van plan bent.
Wil je de avi file alleen maar op een DVD branden als data opslag en om af te kunnen spelen op Pc's of moet hij ook op stand a lone DVD players af te spelen zijn?

Is dat laatste het geval zul je inderdaad de file eerst om moeten zetten.
Dat kan naar eerst een Mpeg file maar er zijn ook programma's die een avi file direct om kunnen zetten naar vob files.

Je spreekt van een progje dat direct omzet naar vob-file,

Welk progje kan dat?

Van AVI naar VOB op DVD.ik heb een brander die de 2 dvd's kan branden(+ en -)

Thanks

kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een handleiding avi / mpeg naar dvd.

bij mijn weten bestaat er geen programma wat direct van avi naar vob kan zetten.

Met PowerDirector Pro, kwam gratis mee bij de aankoop van m'n PC.

Hier kun je een film inladen o.a. avi's, knippen en plakken wat de volgorde betreft, daarna krijg ik de mogelijkheid een menu te maken en tot slot om er en DVD van te branden. Misschien zijn het drie losse programma's, maar als gebruiker merk je dat verder in iedergeval niet.
'Losse' Vob files zijn het dan natuurlijk niet, maar als je wilt kun je de ifo files weg gooien en de Vob files in Tmpgenc inlezen, dan wel even leten op de goede volgorde, hoofdstukken worden automaisch weer herkent.

Ik gebruik het programma echter alleen om avi's om te zetten naar MPEG2 formaat, (niet al m'n avi files kan ik omzetten met Tmpgenc) daarna werk ik liever met Tmpgenc en TmpDVDAuthor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan