avi/mpeg-2 naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmedema

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
68
Heb Windows XP-SP2, Nero 7 en een aantal avi/mpeg bestanden (van 700-800 MB). Als ik deze op een dvd wil branden om ze op TV te kunnen zien, worden dat plotseling bestanden van 2,5-3,5 GB. Een film van 1,2 Gb wordt dus te groot voor een DVD.
Wat doe ik fout, of klopt het?
 
Ik zou voorstellen dat je eerst je bestanden omzet naar MPEG-2 DVD (PAL) via TMPGEnc.
Zie ook deze handleiding (het gedeelte voor ze met DVD Author beginnen.)

Als je je mpeg eenmaal hebt omgezet naar MPEG-2 DVD (PAL) dan heb je een goed overzicht van hoe groot het bestand zou worden op de dvd. Daarna kan je dat bestand gebruiken in Nero Vision Express.

Als het je niet om het menu te doen is, kan je je film ook zo als data dvd wegbranden. Zo behoud je je originele mpeg-2 dvd pal - bestand.

Ook het mpeg-1 vcd of mpeg-2 svcd formaat worden gelezen door een dvd-speler dus dat kan je eventueel ook gebruiken. Dan word je bestand wat kleiner maar moet je ook weer een beetje in kwaliteit inboeten. :)

James :)
 
Bedankt James. Heb je raad opgevolgd en ben nu een film van 1,4 GB aan het converteren. Gaat toch wel uiteindelijk ca 4 GB opleveren en het duurt ca 6,5 uur!
 
Je kan het nog kleiner comprimeren, daar heb ik ooit een progje voor gevonden zonder kwaliverlies, ongeveer 10% van je ruimte af, ff kijken of ik het nog kan vinden voor je.
 
Dank allemaal voor je reacties. Ga er zeker iets mee doen! Er blijkt volgens mij wel uit dat het een normaal verschijnsel is dat zo'n file zoveel groter wordt als je het op een voor een TV leesbare DVD wilt branden. Klopt dat?

Groet van Cees
 
ik zet nu de avi om naar mpg met TMPEnc kan ik ze daarna naar een data dvd branden en afspelen in mijn dvd op tv???
 
ik bedoel met die vraagtekens om een antwoord te krijgen op mijn vraag


of ik ze dan als data dvd kan branden
 
mschaper zei:
wat bedoel je met ja:)
Dat je ze dan dus gewoon als data-dvd kan branden he :D :D
Dus met nero >> DVD ISO (in burning rom) of DATA DVD ( in express) en dan je bestand erin slepen.

Probeer het anders eerst even uit op een DVD-RW als dat in je mogelijkheid ligt. :)

James :)
 
Avi zal niet lukken. Daarom moet je ook je bestanden omzetten dmv TMPGEnc, naar een video-cd, supervideo-cd, of video-dvd mpeg-bestand. De mpeg die je dán krijgt, kan je rechtstreeks op data-dvd branden.

James :)
 
Sorry dat ik mij er even mee bemoei, maar je kunt rechtstreeks door Nero een AVI recoderen naar een DVD, en dan staat er gelijk bij hoe groot deze wordt, en zelfs aanpassen qua groote, duurt wel even, maar dan heb je ook wat, de mpeg2 codec zit tegenwoordig in Nero gebakken en de beeldkwaliteit is prima, je kunt er zelfs hoofdstukken mee maken etc.

Tevens, als je Tmpgenc gebruikt is het ook raadzaam om met VirtualDub het geluidsspoor eruit te filteren naar een WAV, en deze samen met de avi om te zetten naar een mpeg bestand.
 
Laatst bewerkt:
ik

ik heb imtoo avi to dvd converter dus die brand avi en mpeg enz meteen rechtstreeks naar de dvd. Dit duurt behoorlijk lang maar hoe kan het dat het geluid behoorlijk iritant hapert als k het beluister op de dvd speler. Of weet iemand mischien een beter programma . avi , mpeg enz om te zetten naar dvd vob files dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan