.avi of .mpg verkleinen qua mb's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees de hele tijd dat je met tempgenc een mpg bestand alleen maar kleiner krijgt door hem te knippen. Waarom zet je hem niet gewoon om naar een KVCD ofzo. over het algemeen weinig kwaliteit verlies en een veel kleiner formaat. gemiddelde avi file van 700 mb kan met KVCD omgezet worden naar 500 mb of nog kleiner terwijl een gewone VCD al snel 1200mb is. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens.
Templates hiervoor zijn te downen vanaf onderstaande site.

succes !!!!
 
avi2mpg misschien?
een gangbaar formaat wilt nog wel 'ns lukken.

http://encoderx.co.uk/fwdavitompg977268.html

of een *.gif file van maken?
met AnimationShop van PaintShopPro.
Je zou dan de framerate en de resolutie kunnen veranderen!

:)
 
Laatst bewerkt:
hoi CiCi,
mijn probleem is opgelost!
ik gebruik nu het programma Windows Movie Maker dat standaard bij mijn XP zit, via importeren kan je verscheidene extensies bewerken, daar kan je dus knippen en plakken zoveel je wil en daarna alles opslaan als .WMV-bestand
Ik had een zelf opgenomen filmpje van ongeveer 11Mb en die is nu in .WMV een goeie 500 Kb groot mét behoud van kwaliteit én muziek :)
ik weet niet of het jou helpt..
 
Je kan Movie Maker 2 gratis downloaden op www.microsoft.com/windowsxp/moviemaker,
onder "downloads" klik je op de link Windows Movie Maker 2, op de volgende webpagina rechts klik je op Dutch, dan GO. Dan krijg je een volgende pagina en klik je op "downloaden". Het bestand is +/- 12 Mb groot.
Je kan het ook installeren via de Windows Update-site.
 
Da krijg je wel een WMV bestand, deze kan mediaplayer wel lezen maar weet niet of het ook zo kan alsje hem op je dvd speler wilt gaan kijken.
 
Zo staat het op de site van windows:

I]Windows Movie Maker 2 maakt het maken van videofilms nog leuker. Met Movie Maker 2 kunt u via uw computer uw eigen videofilms maken, bewerken en met anderen delen. U kunt eenvoudig films maken met slepen en neerzetten. Verwijder slechte opnamen en voeg alleen de beste scènes toe. Deel uw film met anderen via het Web, e-mail of een cd. Met software van derden kunt u de films die u hebt gemaakt zelfs op dvd's zetten. U kunt uw film ook opnieuw opslaan op de videoband in de camera, zodat u de film kunt afspelen op een tv of op de camera.[/I]


dus:
met software van derden
dan moet je inderdaad nog andere software aanschaffen, welke weet ik ook niet..
 
Dan moet je hem waarschijnlijk evengoed nog gaan omzetten naar mpeg dus kun je dat netzogoed gelijk doen lijkt mij.
 
Zo zo... was er een paar dagen niet en kijk 's aan! :D Allerlei oplossingen! Ik zal alles nalopen en het na afloop laten weten jongens! Iedereen hartelijk dank!
Ik ben er trouwens blij om dat jou vraag via deze topic opgelost kon worden Raadsel.. :)

Groetjes,
CiCi
 
Dank je CiCi, voor mij heeft het minder belang in welke extensie de filmpjes staan omdat ik ze toch op de pc (of via de pc op tv) wil bekijken. Dus met Movie Maker 2 ben ik echt flink geholpen.
Ik hoop dat voor jou ook alles opgelost geraakt!!
Ik blijf dit hier nog even volgen, gewoon uit interesse :)
 
Het ver'kleinen' is nog steeds niet gelukt.. :( Ik geef het op, anders is teveel kwaliteit verlies en dat wil ik niet hebben.. Ik wou het makkelijk kunnen verzenden via msn enz bijv. dan maar branden en meegeven ..... :(
Toch nog iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en tipjes geven!!!! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan