.AVI pictogram in map ''Video`s'' i.p.v. indicatieafbeelding van inhoud videobestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim gommers

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
In de map ''Video`s'' van mijn bibliotheken (O.S. Win 7 Pro) staat een groot aantal .avi-videobestanden. Enkele van die bestanden vertonen slechts een pictogram met in grote letters AVI. De overige bestanden echter geven mij direct een indicatie van hun inhoud door middel van een afbeelding. Nu zou ik graag dat .AVI pictogram willen vervangen door een afbeelding, doch tot dusver zonder resultaat.
Via ''weergave'' in het venster ''folders'' staat ''altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen'' uitgevinkt en ''bestandspictogram op miniaturen weergeven'' aangevinkt. Voorts staat in ''menu beeld'' op de werkbalk in Verkenner ''Tegels'' geselecteerd. Ik geruik zowel Windows Media Player als VLC Player voor het afspelen van dergelijke videobestanden.
Dat alles leidt helaas niet tot het door mij gewenste resultaat.

Kan iemand mij zeggen op welke wijze ik - in plaats van het .AVI-pictogram - een afbeelding van de inhoud van het betreffende bestand in mijn map ''Video`s'' kan zien?
Bij voorbaat hartelijk dank voor Uw reactie!

Bijlagen

Plaats een JPG bestandje in de folder en noem deze Folder.jpg

Reactie op jpg-advies

Het jpg-advies lost het probleem helaas niet op.

Ter verduidelijking van mijn vraag: zie de bijlage met afdruk van de betreffende videomapAVI-pictogram.jpg

Ok, dat is inderdaad iets anders dan ik bedoelde.

Mogelijk gebruiken de betreffende bestanden een videocodec die niet standaard door Windows wordt herkend. In dat geval kan Windows ook geen miniatuurweergave voor deze bestanden maken.

Een andere mogelijkheid is, dat de database waar Windows de pictogrammen in opslaat, beschadigd is. Dat is bij mij al meerdere keren voorgekomen. Je kan op deze website een batchbestand downloaden dat deze database automatisch herstelt.

AVI-pictogram

Beste Tobias,
Dank voor je reactie en naar aanleiding daarvan het volgende:
Ik heb de FFdshow codec geinstalleerd, doch daarmee is het probleem niet opgelost.
Vervolgens de Icon cache in Windows (met het gedownloade bestand Rebuild_Icon_Cache.bat) automatisch opnieuw laten opbouwen, doch ook daarmee is het probleem niet opgelost.

Nog andere suggesties?

Het zal, denk ik, dan toch in een ongedetecteerde videocodec zitten.

Het installeren van een codecpakket zal sowieso niet helpen, aangezien Windows van eigen videocodecs uitgaat, ongeacht de geïnstalleerde codecpakketten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan